21.3.07

Birthday....


Assalamualaikmum ......

sudah sehari berlalu...kini aku sudah mencapai 23 tahun n 1 hari.trimas pada insan2 yg mengingati
tarikh keramat kelahiran ku n maaf andai aku xpernah ambik tau tarikh keramat kelahiran kalian.....sbb semalam,aku sendiri lupa tarikh itu sehingga aku melihat paper Metro....then baru aku igt yg hari itu adalah hari kelahiran ku n genaplah malam semalam aku 23 tahun bernafas di bumi bertuah ini......

aku terigt dlm satu drama tv yg menarik minat aku dlm pencarian identiti seorang bernama Klye...tajuk drama tu pn KLYE XY....heheheh....dia tanya "why do we celebrate our birthday?" then dia cakap bukankah ia bermakna kita menyambut hari2 yg semakin mendekati mati??? sajer aku tranlate so lg mudah difahami ayat kedua....ehehhehe....soalan bernas yg xsemua org pernah fikir kot benda nih.biasanya klu bday utk mereka2 yg hidup penuh ngan duniawi cam aku nih yg kita tau tarikh itu kena enjoy!!! enjoy abis2!!! hahaha...klu mati time enjoy xker ker hari lahir jd hari paling malang???hahahaha

teringt aku pada seorang sahabat yg agak "baik" yg aku maksudkn camtuh sbb dia cam aku la.org nampak baik tp diri sebnar tiada siapa yg tahu,......hehehhe...hari itu hari lahir beliau n malam itu dia ajak sahabat2nya yg "baik2" pergi enjoy abis2san kat sebuah disco pub dia sebuah bandar kecil yg mana rakyatnya akan berenjoy setiap mlm..........maka beramai2 "kami" ke sana.....masuk dlm mmg best memula sbb lagu2 yg dwacanakn berentak r&b n orgnya xgila.namun apabila dibawak ke 1 tempat underground, maka melihatlah "kami" pada sekumpulan manusia yg lupa dunia.hidup dlm najis dunia malah ada yg masih enjoy dlm badan yg penuh darah kerana memijak kaca......dunia......ada juga kawan2 "kami yg mula lupa dunia.......mula merasai najis arak yg seumpama kencing syaitan itu......bau masam yg amat hanya tuhan yg tahu.......ada sahabat yg "baik" mula sedar betapa bodoh idea enjoy nih n sudah mula xsenang duduk.....namun utk kuar adalah mustahil kerana meninggalkn envent itu berseorangan dikelilingi mereka yg sudah pergi ke dunia lain adalah bahaya seolah mengundang diri ke dlm jurang maksiat.....heheheh.....

kenapa??pernah berlaku kepulangan seorang kawan yg masih waras akhirnya menjadi mangsa rogol sekumpulan homoseksual lelaki yg sudah lupa dunia........ada juga yg pernah diugut bunuh oleh sekumpulan manusia bodoh yg xtahu mencermin diri......actually budak2 umur belasan tahun yg baru belajar erti mabuk...........so memandangkn sayang nyawa sendiri (time tuh xpk dah nyawa kawan2 lain yg "baik" tuh sbb klu kwn yg baik xbawak pg tempat cmtuh) terpaksala duduk mcm insan bodoh yg pendek akalnya...........dlm hati tuhan ajer tahu penyesalan hidupnya mlam itu.........

tp itu kisah lama yg menjadi tauladan...:)apapn,makin hari kita makin menghampiri mati....n ketika aku cermin diri semalam,aku makin lupa apa itu mati.......adios......

p/s:gmbar kek tuh aku curi...hehehhehe

No comments: