8.12.07

Jablai....


Lai Lai Lai Lai Lai....

Panggila aku si Jablai,

Abang jarang pulang,

aku pula jarang dibelai.....

lirik chorus lagu jabali yg menarik interest guek....heheheh.....letakkan irama dangdut n dinyanyikn plak oleh awek cun, Titi Kamal.....

lagu (bahagian chrus jer sbb yg lain aku xpaham....hehehe....) nih igtkn aku pada org yg sentiasa jauh dr cik Abang yg tercinta....heheheh xyah pergi jauh, buah ati aku sendiri salah sorang nyer...hehehehehe.... cam kak shida ker pun tergolong org yg kena nynyi lagu nih slalu....heheheh.....stiap kali abg tuah kol nyanyikn la...hahaahahah:))

SS Seri Amanah...:) nama yg canik melambangkn kepolosan hati n integriti...:) penuh ngan tanggungjawab n tatatertib.....cm org yg kerja dlm dia ar gak...heheheheh....da genap sebulan aku atas kapal nih.memula mmg agak tensi gak sbb kapal baru n aku plak slow learner,tp alhamdullillah ngan bantuan shipmate n berkat kesabaran aku,aku da paham da sket2 keadaan engine room dia...hehehe....skang plak 2nd engineer aku and chief aku best....so bertambah bestla aku disini.....:) tp cam biasa la mana ada kapal yg xder masalahkn???tmbah plak kapal yg beli ngan harga murah nih.da memacam GC (guarantee claim) aku tgk kat sini. Nasib baik dlm guarantee lagi...heheheh.....tp yg aku kecewa sket ada steam (bukan stim tau!!) yg bocor kat boiler yg dah lama giler dbiarkan tanpa dbaiki sbb xder kesempatan nak baiki.route kami setiap hari full speed menuju destinasi jer....dulu memula kecik2 anak jer...skang da besar panjang dah.....dahla steam (lagi skali jgn pk bukan2) yg kuar tuh ada campuran chemical yg bleh mbawa kat kanser......knapala company aku nih xbleh bagi time off utk repair benda tuh???? plik aku...:)

Dlm department aku, ada seorang chief engineer, Tee Bone Teong. 2nd engineer Sabri, 3rd engineer Hafez aka Tawil, 4th Shah, 5th aku n sorang electrical engineer Nantha. Majmuk n best!!! mcm2 ragam dpt aku lihat kat sini. Campur plak ragam aku....hahahah.......ngan gossip skandal atas kapal, ngan chief aku yg baru naik nih nyk info n ilmu. 2nd aku yg penyabar n tenang, tawil n shah yg cekap....hehehhe...aku??? tukang gelak jer...muhahahah....... bnyk info kehidupan kat luar yg aku dah terlepas.da sebulan kot aku xbaca paper.ntah apala jadi kat Malauysia mahupun dunia skang nih yerk????

Dah lama gak aku tak usha2 blog2 feveret aku...hehehe....blog sendripn aku xupdate nih kn plak nak pg menjenguk org punya....heheheh....cmanala skang gossip2 panas kat sana yerk???

paperpn utk kali nih aku tujukan lagu jeblai utk mereka2 yg sedang menanti Abang tersayang pulang dari perantauan...:)

lai lai lai lai lai

panggil aku si jablai,

abg jarang pulang,

aku jarang dbelai......hehheheeh.... adiosa......


PS: aku da susut 14cm dah beb....alhamdullillah..:) nih video budak kapal emput kawin aku kongsila mana tau nnt ada nak kawin nak buat kelainan ker...heheheh


No comments: