26.6.06

dewa cintaku

"Well, actually, I'm also can be described as a person who does something without concerning too much on other people's thought as long as it makes me happy and doesn't risk anyone's life!!

Dewa Cintaku might be my 1st novel but I have been writting tv n film scripts and also corporat video scripts for more than u know dear..

Nice try but your comment 'bout my novel with penulisan yg kosong itu, does not effect the sales of my novel so far.. ;p "


trimas ar buat dewi cintamu (pemberi komen) sbb singgah blog nih...heheheh...rasanya dilla hussein sendiri yg antar comment nih kat aku..huhuhu...bngga2..:)

munkin aku terlalu keras mengomen novel pertama beliau smpai menggunakn istilah kosong.....:) hehehhe...xsangka dia amat terasa ngan comment jujur aku nih. tp itulah dia suara lubuk hati nih yg bnyk mebaca novel2 kotemporari.

yup, aku akui hidup aku masih baru 22 tahun.garam yg aku telan kurang skit berbanding beliau walaupn saiz bdan nih mmg diakui besar..hehehehhe:) mmg diakui aku bukan penulis novel n drama yg bduyun bnyk,apatah lagi skrip2 teater n tv.hamba cuma pacal yg hina yg suka membaca n menimba ilmu hidup....:)

salah faham terhasil nampaknya krn dilla hussein menyangka komen aku adalah utk mengaco hasil jualan novel dia yg pertama.maafkn diriku ini dewa cintamu, tiada niat utk menjatuhkn mahupn merosakkn penjualan novel itu.maaf yg amat sgt. aku tahu perit menulis novel,aku tahu bnyk payah,penat lelah yg harus dlalui utk menghasilknnya n aku juga tahu menilai ilmu dlm penulisan......:)

novel DEWA CINTAKU xdpt dnafikn menarik,tp xdpt dnafikn juga terlalu stereotaip. mmg dilla hussein menulis bnyk skrip tv,drama,korporat tp kena igt xsmestinya penulisan skrip anda sebaik penulisan novel anda. rasanya komen sy pada novel tuh dr bukn dr segi penyampaiannya.klu nak cakap dr segi penyampaiaannya,novel nih menunjukkan penyampaian seorang penulis skrip.terang n nyata.penajang berjela dlm penyampaian hingga kekadang letih utk menghbiskn pembacaan..:) yg menarik pada aku cuma pada part2 last novel yg berlaku ngan pace yg tinggi n feel yg baik.tp 80% citer tuh buat aku rasa cam slow jer....:)

munkin hanya aku yg mengomen camtuh,tp jgn plak dilla igt komen nih utk menjatuhkn tp anggapla ia sebagai cabaran utk penghasilan yg lebih baik. bagusla penjualan mencapai 50 ribu cetakan,satu penghasilan yg mbanggakn,tp adakah itu jd ukuran betapa baiknya penulisan kita?? aku mbca novel2 sejak tahu 80-an n ada juga penulis yg sgt baik xberhenti menulis tp penjualannya xmencapai angka ribuan.ada gak penulis yg bnyk merosakkan bahasa M'sia n penulisan novel2 jiwang yg penuh ngan angan2 n hipokrasi tp penjualan tangkap ribu riban siap dcetak bnyk kali lagi.....tp kualiti penulisan dia???(xyah selindung,ahadiat akashah adalah antara yg aku maksudkn) so, nyata bukan penjualan yg menjadi ukuran kualiti penulisan kitakn??

so apa yg menjadi ukuran??? pada aku penyampaian penting utk menarik pembaca,tp penjagaan kualtiti bahasa terutama TATABAHASA adalah ukuran utk tahu kualiti penulisan n lg 1 yg mbuatkn aku mengukurkn kualiti ialah info yg ada dlm penulisan itu.klu info pasal biskut julie's je, pastuh info pasal disko2 kat kotaraya KL pada aku tiada perkongsian ilmu cuba dsampaikn oleh penulis...:) melalui kreativiti penulisan juga kita bleh menilai kualiti tp sudah pasti penulisan novel cinta amat sukat utk menulis secara kreatif..:)

andai anda bercerita penat lelah anda usaha utk menerbitkn novel ini,aku pernah lihat org lagi penat lelah dr anda.aku sendiri pernah tgk org yg pergi menjaja hasil penulisan dia sendri byhand supaya org menilai n mbeli.munkin hasil dia xbaik anda,bhasa dia teruk tp usaha dia ada utk seni penulisan.....renung2knlah...:)

skali lagi,maaf diucapkn andai saudari dilla hussein rasa mcm drendahkn kerana kata2ku yg novel saudari kosong,tp ia ikhlas drku.harap saudari tdak akan putus asa n trus berusaha meningkatkn kualiti penulisan saudari.insyaallah, novelku akan menyusul namun jgn punya harapan yg tinggi kerana penulisanku juga bakal terisi ngan ilmu2 kosong drku.i cuma sebuah penulisan kisah hidup seorang sahabat baikku yg penuh perit lelah...:) penulisan yg cuma ada utk meluahkn perasaan n percubaan pertama aku....:) insyaallah klu tiada aral ia akan publish jugak...:) klu xleh publishpn tiada apa yg drugikn kerana aku cuma puas menulis apa yg tersirat n tersurat.....seperti aku menulis d blog ini.......:)

adioza...:)

2 comments:

Anonymous said...

Excellent, love it! dermatology and skin care mokena illinois

Anonymous said...

This is very interesting site... » »