29.10.09

Ibu-ibu


Salam,

NIh kisah seorang ibu yg aku dengar dari seorang ibu yg lain.... kisah mengenai perempuan isteri dan ibu....

ibu ini, bila anaknya ambik result trial UPSR, kerana result buruk dia berkata "kamu bukan anak aku!" lalu anak perempuanya menangis kecewa bila ibunya berkata begitu......

ibu ini pernah ada kawan, so kawan dia pergi la holliday n bawak hadiah rantai manik utknya dan suaminya...... lalu dia menjadi marah dan berkata "kamu nak suami aku kawin lagi satu????"

untuk pengetahuan, ibu ini adalah isteri no.2 kepada seorang dato' yg sgt2 tua. dan klu dari situasi n view aku yg suka buruk sangka bila tgk senario begitu, laki tu gatal ~tuuT~ dan ibu itu gila duit... ... n dari mulut tukang citer berkata " dato' kena halau umah sampai tido kat hotel n pinjam duit dari org sbb nak kena tido hotel...xnak balik umah bini tua sbb malu...."

dan ibu itu, aku mengenalinya, anak2 nya agak rapat dan tahu serba sedikit peribadi beliau kerana dari anak2nya aku dapati betapa aku kecewa dengan sikapnya sebagai ibu dan aku dapat tahu dari tukang cerita suaminya kecewa dengan isterinya sampai berpesan pada kawan2 , "jgn ko citer apa2 pasal aku kat bini aku, dia xleh percaya"....

sepanjang aku cuba untuk membantu anak2nya ketika dia selalu ke club aku dulu, aku kesian tgk seorang budak baru berumur xsampai 10 tahun sudah pandai mencarut, sudah tahu erti SEKS, sudah tahu raba2 n juga tahu ibunya suka minum ARAK dan MEROKOK.......

sebagai seorang abang( at least aku anggap diri aku camtu bila ngan anak2 dia) aku rasa kecewa n pernah aku terkedu bila anaknya menceritakan ibunya pernah mabuk di rumah. malah ibunya minum arak dirumah...... merokok munkin jadi biasa di KL nih sbb ada kawan2 mak aku selamba jer merokok depan anak2....apala nak jadi ngan org ISLAM zaman skang......

entri ini bukan untuk buka pekung sesiapa.klu aku nak buka pekung, aku da tulis nama orang yg terlibat wahma tukang cerita sendiri...malah tukang cerita juga aku agak kecewa, marah org bawak mulut, dia sendri mulut diinsurankan merata-rata....heheheh

aku harap ia menjadi pengajran pada aku sendri n sesiapa yg membaca entri ini.... walaupn double meaning campur cakap direct punya entri, namun ia ada pengajaran yg harus direnungi....

untuk lelaki, syukurla pada isteri yang ada. carila isteri yg baik, menyayangi n selalu menasihati dirimu. bukan kaki mabuk, perokok dan mental dan badan yg xsihat....

pada perempuan, impvrovela diri anda.jgn biarkan diri hanyut kerana nanti anda akan buat anak2 anda hanyut...... jgn nanti anak2 benci pada anda kerana anda lupa diri... bila bersuami, jadila isteri yg baik...... (klu minta solehah karang bnyk alasan)

pada aku, jadi lebih baik dari hari ini.....adiosa!!!

No comments: