8.9.03

salam semua.....

apa khabar anta2 semua? skang nih aku ada kat ipoh menumpang kat umah ngah sebelum bertolak menuju ker perlis indera kayangan menonton persembahan adik.semoga berjaya pada adik aku yg tak pernah mengenal erti letih.aku ingat nak update setiap hari bila dah start cuti sbb tangan nh rasa cam gian jer nak ngusik pc nih secara senang lenang tanpa ada penghalang di antara aku ngan pc.....tp brita buruk yg aku dapat, modem aku plak bleh kena virus! tu yg tak best tu.so, tak dapek la eden nak nolong nyer.......

hari nih aku nak citer skit sebanyak pasal aku n senario hidup aku yg slalu ditanya.well, aku dilahirkan jam 9.45 pagi waktu malaysia kat pantai medicle center,pantai dalam. tak ingat plak bilik no brapa. di awal2 penglibatan aku di dunia nih mmg banyak suka n duka. tp syukur ngan adanya mak ngan abah, aku dapat lalui nya ngan tabah. seawal kehidupan aku, tempat tinggal aku hanyalah sebuah rumah murah utk kami bertiga *aku, mak ngan abah* aku bersyukur ngan paa yg ada.walaupun hanya sebuah ruma hmurah, tak pernah aku dengar mak@ abah merungut terhadap kehidupan ini. mmg abah tak suka terhutang ngan sesiapa.so, semua yg abah nak adalah hasil dr titik peluhnya sendiri. apa yg kami ada sekarang nih pun abah usaha sendiri mencari rezeki siang dan malam. umur aku di antara 1-2 thn, cukup mencabar. keluargaku tak berapa diterima dibahagian abah memandangkan mak dr keluarga miskin dan anak kampung. malah,setiap kali aku balik ke kampung, aku tak dibenarkan makan bersam mereka. tempat aku diasingkan.........sehingga abah mula mendpaat rezeki murah n ditukarkan ke brunei, kami tak balik2 kampung lagi sbb abah tak ada masa nak balik lagi. dlaam masa kami disisihkan, tak pernah abah atau mak membenci sesiapa di pihak sana. agaknya bah paham masalh yg dihadapi atuk n nenek tiri aku yg mmg terkenal ngan sikap pilih kasihnyer. tak pernah ada dendam pun dalam hati abah terhadap mereka.................... balik ke kisah aku ker brunei sekejap sbb abah ditukarkan ke sana, kat sana aku berkawan ngan anak pakcik bahar, namanyer boy. tua setahun dr aku namun selama 15 thn aku tak sedar yg dia tua setahun sehingga mak bg tau aku.........ntah apa problem aku benda camtupun aku bleh blur.then aku memulakan alam persekolahan aku kar sebuah sekolah taska china n benda yg paling aku ingt aku blajar dulu ialah lagu ray cina.....sampai aku masuk koir dia nyanyi lagu tu......akupun tak ingt ntah apa yg bestn yer. then abah bawak aku balik semenanjung..........kat sini aku sambung balik belajar kat sekolah cina sebelum ditukarkan kat taska yaysan terengganu. kat sana aku mula blajar basic balik cam huruf2 dalam bahasa melayu n cakap melayu slang t'ganu............kat situ aku mula dapat ramai kawan2 n mula pandai bersosial. tak truk manapun sbb aku keck2 dulu mmg pemalu. n still blum matang.so banyak benda baru yg aku nak cuba cam bawak basikal ngan penuh kebahayaan n memacam lagi. dalam umur aku camtu gak aku dah menjajah seluruh semenanjung! so, aku mmg terkenal dr belah mak sebagai anak yg memebesar dalam kereta. apa taknyer, asal cuti jer abah bawak keta volvo secondhand tu. masa aku terpendek adalah menjelaja seluruh smenanjung dlam masa seminggu jer. mmg pack gile activiti masa tu.nak melawat, ambik gambar, cari tempat tnggal smua.........tp enjoy gilerz....!!!!!

then aku melangkah lagi ke alam yg lebih mencabar........nantikan sambungan nya di episoad yg lain....insyaAllah...........

No comments: