19.4.06

perubahan...kesunyian...

masih meratapi,tp masih tabah mengcover....kelmarin aku bz melayan kawan cousin aku dr hong kong,1st time dtg Malaysia nih utk cuti2......tinggal dVistana Hotel....maka kami (aku ngan cousin) pgla amik dia....n biasanya arwah yg akan jd tukang karut ngan lawak2 dia yg ramah tuh,aku tukang nyampuk jer,tp kali nih xseceria biasa sbb xda tukang karut yg nak citer keindahan malaysia nih.....aku bukan jenis yg suka bercerita....tetambah plak dlm english nih,mmg aku lemah giler...so aku dengar ajala abg joe bercerita itu n ini...........

then semalam aku ilang temper plak bila tgh makan char kuey tiaw,ada plak apek cina ygg biadap giler pasang speaker keter dia kekuat nak semua org dengar....aku yg tgh sedih nih mmg xleh la jumpa org kafir yg xreti nak hormat org lain,apa lagi....pergi la sana sapa nyer kete nih.....memula aku tryla cakap bebaik,then buat muka kerek aku marah2 n hentak meja........nak buat gmpak skit,aku jalan jauh skit,cam nak amik no plate kete n pegang tefon tp xcall pn sesapa,cakap,

"wei,bawak bebudak kita dtg sini ada org nak tunjuk bagus nih.apek cina....bla2..akupn xigt sbb cakap nak nunjuk jd camtuh ar)".......

last2 aku blah diapn diam....hehehehe......

xlama lg aku akan mengembara jauh....memenuhi hasrat arwah utk membantu umat islam.bezanya dia under muslim aids,tp aku join mercy malaysia.....insyaallah aku akan tabahkn hati nih....:)adiosa...

1 comment:

Anonymous said...

azkam...redha yea...hanya doa buat penyambung kasih..insyaAllah..

bukan takat hasrat dia yg azkam akan bawak...bleh join kan sekali hasrat lyn yg tersimpan ajek nak sertai mana-mana badan sukarelawan...ingat pasal Aman Malaysia, yg dceritakan dulu...niat itu akan tetap subur dlm hati lyn...kalaulah dpt direalisasikan...bahagia sungguh...apa pun, doa lyn utk azkam...n semua sukarelawan dunia.

peaCE 8)...menaburlah demi agama.