10.8.06

Ampun n Maaf....

Waaaa.....sekian lama aku menyepikn diri,kali ni aku ada can nak ekspressikn diri nih dlm blog yg ku cintai nih!!!heheheheh....bnyk benda dah berlaku dlm tempoh 'pertapaan' aku nih.bnyk nak dceritakn n bnyk nak aku olahkn tp persoalannya adakah aku mampu melunaskn semuanya dlm sekali entri n adakah pendapat2 nih masih boleh dterima pakai kerana aku adalah insan yg mengembara dlm sedar n sentiasa cuba mbukan mataku mncari perkara paling benar.......so,lets start.......

WANGI JADI SAKSI

sebuah arahan U-wei yg menarik n mebuatkn kita berfikir adakah benar jebat dbunuh oleh tuah atau ada udang dsbalik batu mendangkn saksi cuma dang wangi seorang n dia xpernah menceritakn pada sesiapa.yg dturunkn zaman kezaman hanyalah kisahdr mulut ke mulut org yg berada luar dr arena pertarungan........seblm aku meneruskn lagi,baik rasanya aku mengucapkn trimas yg amat banyak pada NSTP (mybeloved Mak CU n Cu ABROR) n DBP kerana membelanjakn tiket tayangan bersama2 adlin aman ramli (dtg ngan awek dia..ehem ehem..cun giler), harun salim bachik n eman manan...hehehheheh dlm citer nih juga mbuatkn aku sedar punca jatuhnya zaman kegemilangan sultan melaka adalah kerana sifat tamak n haloba pada kuasa n harta....mari kita tgk keadaan sistem pentadbiran kita sekarang........MALAYSIA MUDAH LUPA.......ORANG MELAYU YG PELUPA.......munkin benar teory nama bangsa kita yg akan buatkn kita xkn mbangun slagi kita terus lena dlm tidur.....me-LAYU.....sama2 kita fikirkn apapn,lakunan mereka amat aku respek n mberikn kesan walaupn tnpa sebaran CGI efek...heheheh...tahniah U-wei n crew.....

DEMO FOR ISLAELIZ LAKNATULLAH


nih isu yg kini hangat dlm dunia islam cuma masalhnya yg ambik berat isu nih cuma segolongan skit jer umat islam......aku ada peluang join demo utk membantah kekejaman rejim pada lebanon dpan klcc convention centre selepas solat sunat jumaat...mula2 mmg aku agakkagum ar sbb banyak bendera yg membangkng kekejaman israel nih, namun bila smpai kat klcc convention centertuh, memang mengecewakn hati aku yg sedang buat pemerhatian nih.......bendera UMNO dah meneggelamkn bedera bantahan utk israel.tujuan dia nak bg setiausaha america rice sedar namun agak2nya khairul jamludin n pemuda umno xsedar kot yg rice tak pandang pn atas usaha mereka tuh.dahla dudk kat bawah pohonan pokok yg redup (sbb xnak kena panas) pastuh menjerit2 xtentu hala........mmg mengecewakn sbb aku xnmpakpn kesannya demo tuh. time harga minyak naikpn demo xda efek kat kerajaan M'sia nih, xkn UMNO xpernah blajar kot??klu kerajaan sendiri xdengar suara rakyat sendiri, cmana la kuasa veto dunia (buat masa nih jer) tu nak dengar suara pemuda umno?? pada masa sama NGO termasuk PAS buat kat kedutaan US tp aku xdpt join sbb hari hujan....then bila aku da bosan masuk ar KLCC nmpak plak pemuda2 UMNO yg spatutnya mbuat demo bantahan tuh kat dlm gelak2 n jln2..........Pemuda UMNO ada penjelasanker???? dr pandangan mata aku, demo nih mmg xda efekpn cam aku kata ar kerajaan sendripn xdengar suara rakyt sendiri.....so cmana??? da kalau kita mmg protes APA YG US BUAT KAT NEGARA2 ISLAM, knapa masih kita benarkn rice jejak masuk M'sia nih???kenapa masih ada cadangan dr M'sia Tourist nak binakn jeti khas utk roman abrahamovich (klu aku xsalah eja) kat langkawi sedangkndia tuh YAHUDI!!!! apa yg kita rakyat m'sia n kerajaanM'sia buat ialah mboikot hasil US,n jgn sesekali mengeksport hasil kita pada mereka.nih tidak,tabung hajipn ambik supply dr company US...so ada penjelasan ker?? Rice plak dbenarkn masuk...sbb apa??takut kena serang ngan US???lemahnya iman kita skang kn???kita sanggup jilat bontot US n biar negara islam dianiayai n kita menjadi negara yg islam hanya pda nama......masa PM kita pergi sana(US) dulu,kasut suar semua kena bukak,tp bila org dia dtg, sia ada bodyguard lagi.....!!! kita da tahu sekang nih perang dunia ke-4 PERANG PADA ISLAM tp kita msih dbuai mimpi indah...???? negara2 arab terutama arab saudi plak bleh xnak buat sekatan minyak, emas hitam yg amat berharga utk umat dunia nih.sptutnya merka yg menguasai ekonomi dunia, tp kekecutan King Faisal, raja kingdom of saudi arabia pd US mngatakan sekatan nih aka merugikn rakyat dia!!! knapa harusbenda nih berlaku???bnyk lagi negara yg mmerlukan minyak mereka.merka juga bleh mengawal harga minyak sedunia.......tp apa yg jadi????merka menjilat bontot2 yahudi itu..........



SITI N DATUK K



heheheh....dr pemerhatian n kajian aku siti da membuktikn bahawasanya kaum pompuan xleh menyanyi ketika memasak ddapur andai xmahu kawin ngan LELAKI TUA.....hehehhehehe....dr isu serius aku bawak isu nih plak,ringan ar skti utk bg otak merka yg mebaca tuh rest skit...hehehehhe...... ok,mesti ada yg tertanya2 apa info yg aku dpat pasal siti nih sbb da kecoh da dlm tv,paper tp klu baca paper arituh (smalam ke kelmari aku xigt) tajuk dia ialah siti masih lagi berahsia.....so apa rahsia siti??so nih aku nak kongsi skit info yg aku dpt dr balai berita NSTP yg xdisiarkn kpada umum atas sbb sensitiviti yg tinggi kepada siti....hehehhe dlm pengumuman kawin siti n datuk K tuh dia ada kata dia mula rapat ngan datuk K lepas konsert kat Albert Hall kn??tp dr balai berita, mereka dpati jeng jeng jeng!!! siti dah lama rapat ngan Datuk K sblm d London lg.klu x,xkn la sama2 pg cuti kot kat eropah.....artis skalipn,xkn la baru kenal trus bwak pg europe kn kn kn????so, knapa siti xnak ngaku yg dia da lama rapat ngan datuk K???? ia adalah kerana ketika itu datuk K sendiri sibuk ngan hal penceraian dia n klu siti ngaku dia da lama rapat ngan Datuk K tu mestila reputasi dia akan jatuh kerana cuba merampas suami org kn???? so kita guna akal logik dlm hal nih,jgn kerana minta kat org tuh kita mbuta tuli........... lgpn,klu sapa2 y tgk pengumuman hati tuh, bapa x senyumpun,then kakak si datuk K siap salah sebut nama bapak siti lagi....n knapa mesti bapak siti baca teks??knpa x dlafazkn ngan hati yg heppi sbb anak dara tua dia yg sorang tuh da nak kawin ngan pilihan hatinya???adakah kerana ada benda tersirat dhati yg mbuatkn penyeksaan hatinya hinggakn senyuman nya pudar dr bibirnya???sama2la kita fikirkn...hehehhe

KESEPIAN AKU


maaf disini aku lapmpirkn buat sahabat2 semua,mmg benar n tiada penipuan dlm hal rumah ku tiada internet buat sementara,namun aku juga sbenarnya berkabung di atas pemergian nenekda aku.oh,by the way,dlm keturunan mendeleng (keturunan aku) nenek ialah lelaki while OTOK ialah perempuan....:) pada 4 julai 2006 setelah hidup selama 77 tahun 7 bulan 7hari.....alfatihah...... yg pergi tetap pergi,yg masih hidup meneruskn hidup meneruskn idup nih ngan penuh tawadu' n blaja dr generasi lampau. 1 benda yg aku tahu mengenai keturunan aku setelah pemergian nenek benar2 buat aku terkejut. rupanya darah yg mengalir dlm badan aku nih adalah darah diraja yg dbawa dr kedua org nenek n otok ku. nenek merupakn cucu kepada raja di indonesia manakala otok adalah keturun PM malaysia yg pertama.xhairanla nama moyang2 aku dulu semuanya mula ngan raja n tunku.......:) namun kerana sikap renadah diri n tidak gila harta mbuatkn aku tidak pernah tahu tingginya darjat keturunan aku d mata dunia sbb nenek n otok xpernah mceritaknnya.yg aku tahu pn bila cu ab pg indon dia dsambut cam raja disana.....yg mnjadi persoalan cmana mereka tahu mengenainya???? so sampai sini la dulu entri kali nih sbb aku da letih n malas nak type......hehehhehe....nnt kita sambung balik k!!! ohyer,aku xkerja lagi,so sesapa yg ada part time job utk aku bleh2 aku bleh join sementara xkerja nih.buhsan duk umahnih kekadang....hehehehhe adiosa!!!