17.8.06

Siti oh Siti

amaran: pemint fanatik siti dilarang meneruskn bacaan...:)

Sekarang nih org sibuk pasal Siti kn kn kn....sampai lupa saudara2 kita kat palestin,lubnan n negara2 islam lain yg kena bedil oleh org kafir n zionis (xpakai perkataan yahudi dah sbb ada yahudi yg baik n islam walaupn peratusannya xsampai 1%...sejarah mbuktikn) so nih mai aku nak kongsi ar skit info2 yg cambest dr afzan ngan semua.....kira sambungan dr entri lepas pasal siti tu la.....hehehhehe...enjoy!!!

MERISIK
1st n foremost.....penyanyi pujaan kbnyakkn rakyat M'sia nih telah dbuktikn menipu
pasal isu Datuk K dtg merisik tuh.dia kata time tuh dia xdtg kn kn kn??tp gmbar nih plak menceritkn yg lain......lgpn, apa diorg igt org M'sia nih bodoh ker??klu da 1 family dtg umah keluarga lain tanpa ada pertalian ??? bosan ar siti ni!!!klu benda jahat tu dnafikn xper,nih ben
da baik.....xtaula manusia zaman skang......




Perampas Suami Orang....

Nih isu sensitip nih,tp sbb bertubi2 org mmenuhkn peti inbox aku,so rasa cam nak kongsi ar gak...(actually aku sokong gak cam apa yg diorang kata tuh) hehehehehe..... so sama2 ar kiter fikirkn eh???

TV3 kena bayar 1 juta memang betul....abg kite kat TV3 mengesahkan...Sebetulnya perkara peribadi CT yang tak elok janganlah digembar gembur silap2 jadi fitnah pulak dan timbul pulak bersubahat sebab kite mesti forwardkan kpd kengkawan yang lain. Tapi kalau pertikaikan cara CT & DK buat press conference utk pengisytiharan bakal suami ...bg kite tak manis la...maksudnya..mcm `riak'...CT. Sepatutnya CT back to basic..Al-Quran, Hadis & Sunnah...Then perbelanjaan perkahwinan dicanang2..org yang membaca berita macam tu mesti naik 'letih'..bukan dia org jealous tapi kalau dah selalu sgt `bergah2' bukan setakat manusia tak suka, Allah pun marah.. Semuga jodoh CT berpanjangan... insyaallah.

Seandainya CT punca kehancuran rumahtangga DK..astaghfirullahalazim..Still ingat pesanan pak cik..isteri pertama jgn sekali2 diceraikan, kalau nak kahwin yang kedua biarlah `mengandar'. Kalau cerai isteri pertama... tengok apa akan berlaku..ini bukan dongengan..realiti.... Tengku Zawyah is very professional without any comment.. because she knows the answer.....

Maaf kalau sekali lagi tulisan ini menganggu anda khususnya Sultan Mansor yang kononnya begitu mengenali Siti Nurhaliza. Terasa kelakar juga apabila anda mengatakan Siti tidak pernah bercinta dengan sesiapa kecuali Datuk K. Kalau hendak menutup kisah Siti yang kurang enak boleh, tapi janganlah dengan cara ini. Kasihanlah dengan peminat yang sudah sekian lama tertipu dengan sikapnya dan imejnya yang baik dan penuhsopan santun. Sebagaimana yang pernah saya katakan sebelum ini, Siti sebelum ini pernah bercinta dengan Zamani. Ini bukan saja diketahui dari kalangan rakan-rakan artis terdekat seperti Exist dan kumpulan Sweetchild yang sering melepak di Keramat tetapi juga beberapa rakan wartawan. Termasuk rakan wartawan yang sama tempat bekerja dengan saya pada ketika itu. Wartawan itu sudah pun resigned tetapi dia banyak menyimpan rahsia mengenai pertemuan Siti dan Zamani kerana wartawan itu satu geng melepak dengan Exist, Sweetchild dan Zamani. Hubungan Siti dengan Zamani bagaimanapun tidak mendapat restu daripada family Siti dengan alasan Zamani tidak berharta atau berduit. Selepas itu muncul pula Yusry dalam hidup Siti. Namun Yusry sendiri memberitahu bahawa dia tidak dapat meneruskan hubungan dengan Siti kerana bosan dengan sikap Siti yang mahu berahsia banyak perkara. Maksudnya, kalau hendak berkawan dengan Siti, perkara itu tidak seharusnya dihebahkan kepada semua. Kemudian muncul pula Ramli MS. Hubungan mereka agak serius dan beberapa kali pemuzik dan artis sendiri terserempak aksi mereka berdua di dalam keadaan intim. Tidak perlulah saya nyatakan siapa nama pemuzik dan artis itu. Selepas hubungan mereka terputus (sekali lagi family Siti menentang kerana Ramli MS seorang duda), Siti berjumpa dengan seorang lagi duda. Dalam pada itu, saya dan beberapa teman lain pernah bertanya dari hatike hati dengan Ramli mengenai hubunganya dengan Siti, agak mengejutkan juga jawapan Ramli itu dan anda juga mungkin tidak akan menyangka bahawa Siti sanggup melakukan perkara-perkara yang kurang elok dengan imej baik yang ditampilkannya. Dalam perbualan bersama beberapa rakan artis juga, mereka turut bercerita apa yang Ramli katakan kepada mereka mengenai Siti serta hubungan intimnya dengan penyanyi itu. Tetapi cerita seperti ini, hanya disimpan dan tidak boleh ditulis sama sekali. Kemudian muncul pula Datuk K yang sudah lama dikenalinya iaitu sebelum membuat konsert di London lagi. Malah Datuk K pernah menemami Siti di dalam konsertnya di Indonesia sebelum itu lagi. Seperkara lagi, Rozie bukanlah orang yang bertanggung jawab menemukan Datuk K dengan Siti. Untuk pengetahuan anda semua, Rozie adalah orang yang paling menentang hubungan mereka. Dalam perbualan bersama seorang beberapa orang penting di media baru-baru ini, Datuk K sendiri mengakui bahawa Rozie tidak begitu menyukainya dengan Siti. Bagi anda yang mungkin tidak tahu, Rozie sebenarnya pernah menjadi seorang wartawan di Utusan Malaysia dan hubungan dengan kami yang masih menjadi wartawan di media cetak ini amat rapat, disebabkan itulah Rozie peka siapa Datuk K yang sebenarnya. Kami juag berusaha mendapatkan Tengku Zawyah mengenai hal hubungan Datuk K dengan Siti ini. Namun Tengku Zawyah tidak mahu dengan alasan tidak mahu mengetuhkan keadaan serta mahu menjaga air muka keluarga. Bukan kami tidak cuba memujuknya tampil ke hadapan. Sudah.. semua itu sudah kami lakukan. Tapi, selepas Datuk memberi amaran supaya dia menjauhkan diri daripada wartawan, Tengku Zawyah tidak berani. Lagipun kes pembahagian harta masih lagi belum selesai. Namun percayalah Tengku Zawyah memang cukup sedih dengan apa yang berlaku. Tatkla Siti dan Datuk K bergembira mengumumkan tarikh perkahwinan mereka, tatkala itu jugalah Tengku Zawayh menangis sepuas-puas hatinya. Terbit juga rasa kesal di hatinya kerana terlalu mempercayai Siti yang satu ketika dulu ditatang bagaikan seorang anak. Dan, untuk pengetahuan anda, cerai taklik yang diberikan kepada Tengku Zawyah itu bukanlah berlaku atas kesalahan Tengku Zawyah sepenuhnya. Inilah berita yang dikethaui kami menerusi mahkamah tetapi sekali lagi Datuk K membuat kacau meminta pihak penerbitan akhbar supaya tidak memperbesar-besarkan isu itu. Hakikatnya SIti memang penyebab kehancuran rumah tangga Datuk K dan Tengku Zawyah kerana itulah dia tdiak mahu ditanya soalan mengenai perampas rumah tangga orang dan mengenai kedudukannya sebagai orang ketiga terhadap perceraian Tengku Zawyah. Apa yg nyata kami wartawan memang cukup muak dan bengang dengan sikap siti yang suka menafi dan berdolak-dalik. Tetapi tugas tetap tugas. Sekalipun melaporkan benda yang remeh-temeh mengenai Siti dan Datuk, ia adalah tugas yang harus kami laksanakan. Yang nyata, CEO, TVe, Datuk Farid memang cukup marah apabila Datuk K meminta bayaran sebanyak RM2.7 daripada TV3 untuk siaran eksklusif. TV3 mahu membayar RM1 juta saja dan itulah saja yang diperolehi Datuk K dan Siti. Namun syarat lain yang harus dipatuhi TV3 ialah meneyelesaikan bayaran untuk wedding planner. TV3 juga harus menampilkan mereka sebagai pasangan ideal dan pasangan secocok( yg nih buat kat Erra n Yusry dulu...tp apa jd?

Lawak....
yg nih plak prediction pasal artis yg bakal d interview pada majlis perkahwinan siti nnt...:) mmg lawak giler sbb tuh ar kena baca sampai abis sbb yg last skali ialah pengajaran utk entry kali nih....heheheh

Ziana Zain - "Akak menangis kegembiaraan bila tengok TV semasa Siti
Nurhaliza buat press conference yang dia akan berkahwin. Akak begitu
gembira sebab bapak akak polis sama dengan bapak Siti Nurhaliza. Kami
sama sama anak polis. Sebab itu lah akak menangis. Hanya anak polis
saja yang faham apa perasaan di sanubari ini".

Datin Tiara Jacquelina - "Saya doakan Siti Nurhaliza berbahagia
dengan soulmate nya. Sebagai perampas suami orang, saya juga faham
apa yang sedang dirasai oleh Siti Nurhaliza. Harap Siti Nurhaliza
banyak lah bersabar. Biar lah orang ingin mengata apa saja, yang
penting kita dah jadi Datin".

Datin Norish Karman - "Tahniah Siti Nurhaliza. Kalau album baru saya
tak laku nanti boleh lah kita sama sama buat business yang handle
workshop "cara-cara merampas Datuk dari mak mak Datin".

Sharifah Amani - "I sound stupid when I speak in Malay, so I will
make my speech in English. Congratulations Kak Siti Nurhaliza and
Datuk K".

Awie - "Selamat pengantin baru pada Siti Nurhaliza dan Datuk K. Tak
nak ucap pengantin baru kat saya juga ke?"

Erra Fazira - "Erra harap perkahwinan Siti Nurhaliza ni panjang lah
hendaknya. Jangan jadi macam Erra... buat majlis bukan main gah
lagi... tapi Yusry yang main tak segagah mana dan akhirnya kami
berpisah".

Zubir - "Ini lah wedding of the decade! Bukan setakat wedding of the
year tau!"

Kris Dayanti - "Perkahwinan ini menunjukkan pada semua di Malaysia
mahu pun di Indonesia bahawa bomoh yang saya kenalkan kepada Siti
Nurhaliza memang bagus bangat. Kepada siapa yang ingin berjumpa bomoh
Indonesia itu, saya bisa bawa jumpa dengannya".

Datuk Sharifah Aini - "I don't care! Tapi I datang jugak sebab kita
orang Islam bila dapat jemputan kena lah juga pegi. Tapi I tell
you... I¡¯m just not interested. I don¡¯t care!"

Datuk Farid Ridzuan, TV3 - "Syukur setakat ni semua berjalan dengan
lancar. Pihak TV3 begitu berbesar hati kerana dapat membuat siaran
secara langsung upacara perkahwinan gilang gemilang ini. Bukan itu
saja, pihak TV3 juga dapat hak menyiarkan rancangan ekslusif Tiada
Rahsia selama beberapa minggu. Begitu juga penampilan istimewa
pasangan mempelai di dalam beberapa slot program TV3 seperti Nona,
MHI dan sebagainya. Insyallah, TV3 juga akan terus membuat liputan
mengenai pasangan bahagia ini termasuklah berbulan madu dan kami juga
akan cuba mendapatkan hak ekslusif penyiaran secara langsung dari wad
bersalin semasa Siti Nurhaliza bersalin kelak. Tapi itu bergantung
kepada rezeki mereka lah. Menurut pakar, pasangan ini subur dan mampu
mendapat cahaya mata. Saya begitu girang sekali TV3 diberi
kepercayaan penuh oleh Datuk K dan isterinya Datin Siti Nurhaliza.
Ini lah berita yang dinanti nantikan oleh seluruh rakyat Malaysia
juga seluruh rantau Asia Tenggara. Peristiwa ini juga adalah lebih
penting dari perang di Lebanon, kerana itu lah pihak TV3 berbesar
hati untuk membuat liputan secara besar-besaran. Terima kasih".


adiosa.....:) yg baik dtg dr Allah, yg buruk dtg dr diri sendri .yg lawak2 tuh afzan yg forwardkn!!! ampun dpinta andai ada yg terasa bukan niat menyakiti sesiapa cuma menyeri apa yg sedia ada...:)

4 comments:

Adam Danish said...

fitnah...bertaubatlah sebelum terlambatt

Eiys Ismail said...

Just read this in 2018...seriously?

Anonymous said...

Kalau jatuh fitnah dengan artikel dlm ni tanggunglah di akhirat nanti. Bertanggungjawablah wahai penulis. Jangan hanya tahu copy paste saja.

Yu Yun said...

i came here only because of Gegar Vaganza musim ke-5. Kesian Zamani, benci Siti!!!