13.2.09

Lagi kes saman


Salam, dalam orang duk nak saman menyaman sultan dan kerajaan, aku smlm terbaca pasal company cosmetic nih disaman xsalah baca 20 juta. muka mangsa dari cam biasa jadi cam terbakar. giler horor!!! 


dia saman orang yang menjualkn padanya dan juga company itu sendri sbb result xsama dalam claim. aku takut kena saman salah nama company, tp xsilap aku .....di ulang xsilap aku, D'cosmetic............ klu salah aku minta maaf. paper tuh pn aku pinjam jer.....hehehe

ok, bila kita bercakap pasal kosmetik nih, ramai orang berjaga2 bila membeli sebrang produk, tp lupa apa kesannya n bila da cantik sket,so penyeksaan yang dirasai dulu dilupakan. ok, normally kita akan dengar perkataan peeling kn? kulit mula mengelupas n sesetengah produk buat kulit muka rasa pedih......

hati2 ngan kesan sebegini sbb diragui ini tanda2 awal yang kulit muka menipis!!! yup, tahan rasa pedih tuh utk beberapa mingu/bulan then muka akan licin n putih jer....... tapi, jgn lupa kulit makin nipis n mudah dirosakkan oleh sinar UV dan dirosakkan oleh make up tebal yang buat kulit jadi pucat. 

so, apa yang teruknya kulit nipis? ok, satu ialah mumudahkn kita kena cancer kulit sbb kulit nipis daya tahan makin kurang, then utk kesan jangka masa panjang, bila tua muka start jadi hitam sbb time utk pembinaan sel baru makin lambat last2 sel lama akan menghitamkn start dari mata, ke pipi......dan time tuh la moral kita down sbb kena make up jer nak nampak cantik depan suami...heheheh

cmana nak tahu kulit kita makin nipis n dalam keadaan bahaya? ok, jgn pakai make up duk bawah matahari. then masuk balik umah tgk depan cermin n tgk, klu merah2 pipi tuh awasla sbb da ada tanda2 awal da tuh.....heheheh....

ok, sampai sini la dulu ek, aku xnak namakn produk2 yang aku suspek sbb aku bukan pakar dalam bahan2 kosmetik nih. aku cerita melalui pengalaman n belajar ngan pakar la. cumanya aku blajar apa yang aku nak tahu jer.....heheheheh sampai jumpa lagi, adios!!!


No comments: