15.12.03

salam perkenalan

lama menyepi....bg yg mengenali diri ini, dia akan sedar mengapa dirir ini lama menyembunyikan diri dr realiti kehidupan.namuin, pagi ini aku telah digerakkan utk menulis mengenai sebuah filem yg buat aku terharu ...."Kal Ho Na Ho...."

sebuah kisah cinta versi hindustan yg bermaksud masihkah ada esok..........bermula dr sebuah keluarga yg porak peranda terdiri dr seorang nenek,ibu n tiga org anaknya.....suami nya telah mati membunuh diri.........

dalam keluarga yg porak perangda nih, si ibu slalu berdoa supaya ada malaikat yg dhantar supaya dapat membahagiakan mereka.....maka datanglah Aman,seorang jejaka dr india yg pada awal cerita datang ke sana tanpa ada tujuan dan menjadi jiran mereka.dia mula hadir dlm diri setiap ahli keluarga ini termasuk dlm diri ibu tunggal itu yg mengalami masalah kewangan.dia mula mengajar ahli keluarga tersebut utk tersenyum n ketawa dengan telatahnya.sehinggakan anak permepuan ibu tunggal tersebut jatuh cinta pada Aman.........

malangnya aman tidak menerima cinta tersebut n mangatakan yg dia telah berkahwin.bayangkan betapa sakit hati gadis tersebut krn hal yg br diketahuinya.namun, bila gadis tersebut keluar, Aman meluahkan pd ibunya betapa masa utknya bernafas makin pendek kerana mengidap penyakit jantung n tidak mahu melihat gadis yg dicintainya mengetahuinya. jd dia telah jd penghubung cinta kepada gadis tersebut dengan sahabat baiknya sehingga mereka berkahwin n semua masalah keluarga gadis tersebut dselesaikan............namun pada akhirnya hal yg cuba dirahsiakan dng wajah yg gembira n senyuman yg menawan diketahui...................Aman akhirnya mati di kelilingi oleh org yg dicintainya......

aku cukup sedih tengok citer nih bila dia ta kdapat org yg dicintainya n menyambungkan cintanya pada sahabat baiknya........antara ayat yg buat aku terharu ialah "i love u, i love u, i love u.......i will always love u till the end of my life n after my death......."bila aku tengok camtu, aku rasa ada skit kena tempias kat muka aku nih.....aku mmg bcita2 nak bantu org yg ssh terutama masalah keluarga sbb aku harap sangat sblm aku pergi, aku akan ada banyak saudara di dunia nih. tp macam aman, aku juga mengalami masalah cinta.(nih tengah nangis nih bila ingat citer td, so ayat aku emosional skit...)........apapun, aku rekomen korang semua....ada lagi org baca ker nih? utk menonoton citer yg aku rekomenkan ni. pastikan bawa tisu utk mengesat air mata..........

No comments: