30.3.07

jumaat yg indah

salams,
bagi mereka yg da tgk blog afzan tau la yg aku cilok dr blog dia....heheheh....bucu kanan bawah tuh siap ada trademar dia lagi....hehehe...cam dia citer la kot,aku lunch ngan dia td sblm solat jumaat,tp kali nih kami berdua mengamalkn makanan yg sihat sbb makan coleslaw jer...heheheh..masing2 da makan b4 jumpa maa......... lgpn aku bukan datang nak makan sgtpn,datang nak jumpa n borak ngan kawan2 blog...nak ajak shai cam ssh jer.....heheheh......jarang2 ar jumpa.....sorry guyz..:)

yg best nyer arinih aku dpt blajar teknik2 skodeng yg cambest....tgk cmana photographer amik gmbar dr sudut2 yg berbeza n cmana paparazzi cari awe' cun kat KLCC....hehehe....ilmu nih.....heheheheh.....best2...akupn nak camera macam itu!!!

tazkirah jumaat arinih mmg best.ada bnyk betulnya apa yg ustaz tu kata pasal umat laaa nih igt nabi bermusim.....ala cam musim durian la,setahun skali jer......cam manusia skang nih,maulidur rasul saw barula nak igt nabi Muhammad saw.......itu jer la pun para ulama' ilmuan islam nak bg kesedaran kat semua.....time tuh lapn nak selawat apa semua......dengar benda tuh akupn cermin diri,lama gak aku lupa daratan yer....:( bila amal ibadat tuh jdkn cam budaya.....buat tp xda penghayatan........camdoh jer aku nih!!!

tp ada soalan yg buat aku tersenyum gelakkan diri sendiri "cuba tanya anak2 muda skang nih pasal zubair,saad bin abbas...etc mesti xkenal!!! usah kata anak2 muda,anak2 tuapn xkenal semua tuh!!!" senyum sbb aku tau skang nih kita makin lupa pada kisah2 keagungan islam,nabi2 n sahabat2 r.a!!! yg kiter igt, betapa Worldnya MAWI.betapa GAHNYA SITI,betapa GEMPAKNYA 3 DIVA,betapa MELATOPNYA AF5, betapa RUGGEDNYA GANGSTARZ.......kita kenal MAWI,kiter kenal DAFI,HELIZA,SITI,PAK LAH,MAHATHIR (aku xsuka pakai pangkat kat depan,sorry diatas kebiadaban aku pada hukum manusia) tp kita dah lupa pada ZUBAIR,ALI,SALEHUDDIN,OMAR.........kita makin lupa...........aku,makin lupa......

dlm kata2 tazkirah itu,aku sempat mengcover dr menitiskn air mata apabila uztaz itu mengisahkn bagaimana Rasul saw berdoa pada ALLAH dhadapan syurga utk umatnya...."umatku,selamatkn la" n menangis bila tgk umatnya tergelincir jatuh...sygnya nabi pada kita yg sering melupaknnya.........lemahnya diri ini ya Allah......

so,aku igtkn diri nih n sahabat2 semua,klu bleh sama2 la kita berselawat ke atas nabi junjungan kita sekurang2nya 70 kali sehari,beristighfar 70 kali sehari......

semalam frenly handball n kalah lagi...hehehe...aku yg xpandai ngajar kot.frust gak ar,tp mak kata "kira ok la tuh.budak2 tuh da xder org lain nak ajar.airul da buat diorang nak main n displin kira ok la....syukurla n da cukup baik dah tuh.." sambil makan mlm smlm....hehehe...btul gak cakap mak.ker aku letak target tinggi sgt tuk diorang nih...berapa kalah?? laki kalah 1-0.pmpuan kalah 5-2 (kot.xsmpat kira sbb budak2 kacau nak main kat tepi.bukan nak tgk game!!!) tp kira ada baiknya gak,save duit aku sbb xyah blanja diorang...heheheheh...:)

arinih training ada best skit sbb pompuan lepas smlm kena pumping smbil mendengar leteran aku da tau merendah diri n turun padang n training...:) klu x diorg masuk dlm zon selesa sbb igt diri sendiri da terer!! aku xmarah org konfiden,tp jgn la over konfiden....hehehehe..:)paperpn,aku ada masa sminggu (harapnya la ) sblm game utk mebentuk team laki n pompuan yg dpt bg fight kat mssm KL zon Pudu nih...game kami mula 9 hb nih...sapa2 yg nak bg sokongan bleh la dtg kat pusat latihan koko cohchrane utk bagi sokongan n motivvate...heheheh......xder apa yg bestpn,a bunch of kids trying their best to win...:)

adios!!!

No comments: