25.3.07

salam sabtu




assalamualaikum,
lama rasanya aku xmenulis disini....memang aku akui,ketika aku bnyk menghabiskn masa mengembara n melihat dunia boleh dkatakn saban hari aku meng-update dsini.....tp kini tangan nih n hati nih amat berat utk berblog......aku bnyk bbloghoping n mencemburui sahabat2 yg amat rajin mengupdatekn blog masing2 ngan idea2 n gmbar2 menarik.....kini aku nak ambik gmbarpn da ssh memandangkn ada prob ngan kamera aku....hahahah....xsampai masa lagi kot.....

namun ia xbererti aku nih da kebuntuan akal utk berkarya kat blog sendiri.tp penyakit malas n kekadang aku keletihan pulang dr mengajar n berjalan2 mbuatkn tangan ini juga malasa utk menari di atas papang huruf nih.......heheheh..maafkn aku kalian semua...:)

hmmm.....malam nih aku terajin plak sbb airinih aku rehat 1 hari menemani mak aku kat umah ngan borak2 n layan mak tengok citer hindustan yg skang tgh dgilai oleh mak....hehehe.....skang nih dia da paham dah sket2 bahasa urdhu tuh siap bleh tegur lagi klu org salah translate......akupn kekadang pnah gak termamai(biasala bangun lambat sambung balik tido pas subuh....heheh) bila buka mata jer dengar org gaduh2 dlm bahasa urdhu.....memula balik cuti dulu kira cam sengal gak ar, tp kini aku da ok da.....biasa da.....uhuhuhuh.......igt lg dulu time aku minat gile hindustan esspesially kuch kuch hota hai,kemain mak aku sound....hehehhe....tp skang bak kata mak Cu "manakan tumpah kuah....." hehehehehhe.....kantoi!!!

td tgk gang starz........mmg aku cukup respek ar ngan vocal diorang nih.suspek abis!!! malah kreativiti diorang mmg unlimited......klu aku bandingkn ngan AF yg dgilai org skang nih, aku lg selesa ngan gangstarz walaupn aku satu masa dulu nyampah gak sbb bnyk sgt realiti show....... kini aku tgk gak AF sbb aku xsuka main kutuk jer tanpa tau apa yg berlaku.....teringin aku ulas kata "abg" aznil (dia biasa panggilkn dirinya camtu walhal aku patut panggil dia pakcik!!!ahahahah...jgn marah) mengenai kelainan yg ada pd AF nih. "Akademi Fantasia ini bukan seperti rancangan realiti yg lain.ia mengilap bakat mereka2 yg tidak tahu apa2.mereka adalah bakat baru yg akan dididik utk menjadi penghibur" lebih kurang camtuhla ....xpandai aku nulis apa dia cakap sbb aku bukan penghafaz.....namun dlm xsedar dia agaknya lupa pada "adik2" nya dlm AF yg sblm nih cam vince yg pernah masuk Asia Bagus,Zahid yg bnyk menyanyi d kelab malam malah pernah dgosipkn seorang drinker n ada plak kawan rapat aku dulu nampak dia nih "drink" (maafkn aku andai ini fitnah...klu ini hanyalah tuduhan rambang,sila abaikn ayat itu)...bnyk lagi personaliti2 mereka yg ada pengalaman cuma xda pluang dketengahkn jer.......cuma agak kecewa hasil dr AF nih xderla secermerlang
hasil lain cam one in a milion,malaysian idol mahupun gang starz.........vince masih slow walaupn pada aku dia mempunyai vocal terbaik dlm semua AF, zahid hanya heboh dkala AF menjelma, mereka seolah2 jaguh bermusim jer.........malah ada bnyk kontroversi yg xbest....paling baru rakaman MAWI HIGH yg tersebar luas nih........tp dia kata tu smua fitnah???bleh caya ker??

biler cakap pasal AF......tau dak Ramli MS bekas pengetua AF2 sendri cakap AF da hilang originaliti dia......???

nih aku baru tau n niat dihati nak letak kat sini jer video dr "foreign correspondent"-sebuah rancangan milik ABC mengenai isu Anwar Ibrahim.....aku xnak pakai Dato' Seri sbb aku xsuka pangilan pangkat nih...ia buat manusia lupa pada dirinya yg satu masa dr mani yg hina n kentut yg sentiasa busuk....:) hehehe...tp mmg aku rekomen ar kawan2 tgk...:) tgk kebenaran POLIS M'sia.....hehehehe....nih dr pandangan luar...n paling menarik perhatian aku adalah isu liwa Anwar.cmana hakim terbukti makan Rasuah n cmana cuainya n lemahnya sistem kehakiman M'sia nih...........yg baik dr Allah,yg buruk sbb diri aku nih......adios!!!

click sini utk lihat "foreign correspondent" with subtitle.....thanks AIC

1 comment:

Sodep said...

dah baca dah bro.. cinta sang ratu tu... aku baru hari nie nak bergiat aktif dalam nie bro... sebab blogdrive tak bOleh bukak dalam Opis akU nie.. sedey ar...