8.9.08

more sharing

last week aku jumpa sorang customer. dia kerja ngan Petronas n ahli kaji bumi juga seog chemical engineer.heheheh.....customer yg da turun 9 kg da. lama gak diam, rupa2nya outstation....ptt la kol xdpt n xder kol2 for 2 monthh!!hehehe... n jumpa dia aku blajar bnyk ngan dia......mmg best herbalife nih, as long kita nak, bnyk ilmu kita dapat n bnyk org kita slamatkn.....

dia: waa.... da makin kurus ko nih.....

aku: xderla kak, biasa2 jer..... hensem sket je seri org bercinta...muhahahaha

dia: ha, ko bawak x barang yg akak nak?

aku: mstila bawak. xkan tangan kosong jer....

dia: ha, meh akak nak tgk.

aku: ni haa..... yg nih cleanser, toner, moisterizer, nitecrea(mcm yg aku tunjuk utk muka oily) ..... mmg best kak. n sy nak bgtau akak yg semua nih bkn cm yg akak biasa dengar utk mencantikkn tau!! nih sama jer cam shake akak ambik tuh cuma nih makanan utk kulit. kulitkn organ badan paling besar. n biasala bila akak ambik betul2 ikut cakap saya, badan akak akan ddetox n bila badan makin cantik muka nak cantik, tp xder makanan yg cam badan dapat lambat ar sket...heheheh

dia: ye la ko.... ntah brapa kali cakap

aku: laa....xnak akak salah paham ngan produk lain....

dia: akak bukan apa, akak tgk kawan2 akak  pakai ST, SK, JJ, NR, etc muka diorang mmg nampak putih cepat tp produk2 tuh menipiskn kulit ar......dlm aircond mmg xnampak, cuba prgi tgh panas muka merah cam kena bakar jer. peluh xhenti. tuh sbb muka da nipis produk pakai bnyk chemical la tuh..... tu ok lagi, nanti bila tua lg teruk!!! klu da biasa ambik produk yg chemical nih bila hari tua or xbrapa muda akan ada kedut yg gila2 n paling truk akan timbul kehitaman di kawasan muka tuh sbb kulit da nipis xdapat nak menggantikn sel2 tuh......

aku: o, klu camtuh akak jgn risau. akak cari org n produk yg betul dah nih.... sy da tgk sendri result dia kak, bukan kat sy jer kat mak sy. sy usah cakap la, skang bukan toner n moisterizer jer saya pakai, scrub diapn sy pakai kak. mmg best n last month sy pergi jumpa kawan mak yg dulu pernah cakap muka sy truk bnyk jerawat pendam ( jerawat kat muka tp xtimbul melainkn buat serius facial cleansing- sakit gile klu buat) da ssh nak cari. yg besar2 jer tinggal nak ilang....hehehe...n  efek chemical tuh mmg nampk jelas kat mak sy. sejak pakai herbalife muka dia dulu bercahaya sbb kesan cepat result tp bahaya dr beberapa produk (xleh sebut nama taut kena saman) jdi hitam sbb kena detox n proses utk mgantikn kulit, skang da start balik cerah...(betul aku xtipu!!!)

dia: ye ke??? waa.... bagus la camtuh. bleh akak buka satu2 barang ko nih??

aku: ehhh.... kang akak kena beli plak semua??? akak nak beli semua ker?

dia: akak nak cek nih ha..... ko cakap jer bukan akak bleh caya. akak nak check betul ker xder chemical. nih ha, ko tgk (sambil tunjuk kat aku camana dia check) klu ada bnyk2 **** maknanya ko tipu (aku da syukur gila sbb aku xdtuduh menipu....yerla aku bukan chemical engineer smpai tau semua tuh. dia taula da dia buat kerja tuh!!) tp cam herbalife punya nih mmg bagus. meh akak tgk yang lain.....

aku:.......( nak cakap apa?? dia da buat study semua. aku lantak kan jer)

dia: bagusla, akak dulu pakai ******  tp sbb akak nak produk yg xpakai chemical sbb kawan2 akak da truk da akak tgk. sbb benda nih akak nak pakai lama, tuh yg akak cari ko. lgpn herbalife punya doktor bukan doktor sijil beli blakang umah

aku: yup...kami jer ada nobel prize winner and the only company yg bagi makanan utk jadi siaht n shape up...... 

sampai sini jer la...yang lain tuh citer pasal PNC pasal petronas n aku xnak openly critic.heheheh... khairi, perutmu bakal mbuncit lagi...muhahahahaha ohyer, nanti aku kongsi satu cerita menarik ngan korang ek?? kisah yg mana sapa yg dengar semalam akan menangis melihat betapa sepasang suami isteri bersama utk mencapai kejayaan n betapa mereka menghargai sesama mereka.......harap aku juga dapat jdi sprt mereka malah lebih baik lagi!!! amin....

No comments: