13.6.03

salam jumaat semua.....

dah lama aku tak update memandangkan masalah pada server n tenet line nih. bosan tul bila time nak update jer hang.....rasa cam aku kena main jer ngan benda tak bernyawa nih......nasib la ada nilai sabar lagi dalam diri nih...........

apa akua dapat ari nih yer.....rasanya ari nih aku lepas gian ngan pergi semayang jumaat kat masjid asyakirin, klcc n yg interestingnnyer, minggu nih kagi skali aku dapat dengar bayan dari ustaz yg sama ngan bulan lepasnya...ustaz uia..... kali nih best gak khutbah dier pasal knapa kita kena sayang kat nabi muhammad s.a.w...........apa yg aku ingat ialah kita kena sayang kat baginda sbb time kekasih allah nih nak wafat benda yg dia cakap, ialah cakap solat,jaga hak kaum wanita ngan tanya pasal umatnnya........ayat nya "umati....ummatii....." then ustaz nih sambung lagi, nanti tima baginda dibangkitkan, perkara yg ditanya adalah "dimakah umatku??".....yg kedua, baginda dah banyak berkorban utk kita, baginda dah bagi kita mengenali siapa itu tuhan dan bagi kita petunjuk utk hidup dengan tujuan..........banyak lagi dia citer, tapi otak aku yg lemah nih tak ingat semua ar.....oh dia ada citer camana zaman baginda dulu, ada seorang ibu mengugut anaknya utk tidak makan selagi anaknya masih menganut agama islam......sampai ibunya kelihatan begitu uzur, si anak sudah naik kesian, dia berkata pada ibunya....."wahai ibuku, walaupun ibu mempunyai 99 nyawa dan ibu mati dan hidup kembali sebanyak itu, aku tetap tidak akan berganjak dari menganut agama yg telah dibawa oleh kekasih allah ini..........." lihatlah betapa sayang nyer kepada rasullulah sehingga melebihi dunia ini.......aku bersyukur sbb lahir dalam islam dan mempunyai mak dan abah yg mengamalkan islam dan mengajar aku mengenai agama aku.......Alhamdullilah.....

No comments: