14.8.03

0193639551

salam ceria semua ummah manusia....... dah lama aku tak ngadap pc kat rc nih rasa rindu plak kat tempat aku ,e;uahkan rasa hati dan perasaan nih.Alhamdullilah hari nih aku berjaya memulakan puasa sunat khamis aku n aku harap benda yg aku buat nih ikhlas dan isthiqamah.........

td aku baru habis baca novel ayahanda,citer yg best pernah aku baca setelah sekian lama aku berenti baca novel2 nih sbb takda masa. last skali tak silap aku, aku baca coretan h.m tuah iskandar tajuk dia original......... citer ayahanda nih sangat2 sedih smpai mampu buat aku rasa sebak. bukan citer jiwang yg remaja skang suka baca n aku sendri tak tau dari mana datang taste aku nak baca buku nih. ia berkisar tentang sebuah keluarga dan bagaimana anak bongsunya sebagai pencerita n watak utama terhadap gelagat ayahandanya yg sentiasa memahami dan dia n adik beradiknya tak sikitpun memahami ayahandanya.......bila aku baca, mmg sedih sbb terkenangkan macamana anak2 mahu seorang ayah yg tua buat macam sedangkn tak memahami atau mendalami ayah tersebut. yg akhirnya membuatkan ayahnya meluahkan perasaan terhadap anak2nya dengan menulis di atas 12 buah buku bertajuk hikayat......... di akhir cerita, didalam buku tersebut tertulis, "seorang ayah mampu memahami hati 12 org anaknya, tapi tak seorangpun anaknya memahami hati seorang ayah."......btul2 ingtkan aku pada nenek kat kampung yg dah lama aku tak jenguk sbb cuti aku sendri makin pendek n mungkin aku sendri tak tergerak hati nak pergi sana.....teruknya la cucu dia nih. harapla aku tak dalam kategori cucu derhaka......ya Allah, ampunilah dosa hambamu ini........

tutup kes n bukan citer baru. aku baru dapat hp baru sebagai ganti dr yg hilang dulu. pemurah btul abah bg aku lag isatu tp tak ada la semahal cam dulu, dulu best skit, 6510- ada radio semua,skang biasa jer series 3 jer....paperhalpun, aku syukur sbb sekurangnyer ada la tempat aku nak connect ngan mak tersayang dan adik2 aku bila aku berada jauh diperantauan......sedih plak pikir bila nanti duduk jauh giler dr family nih..............biasala anak paling manja ngan parent walaupun anak yg sulong....:-) aku respek kat abah, walau apa jadi dia relek jer. aku tak tau mana abah dapat strenght sampai camtu punyer tahap kesabaran ...... bayangkan la berapa kali abah kena aniaya ngan org, femily dia kena aniaya, dia bleh rilek jer........ tiap kali aku dengar mak ngan abah citer susah senang hidup diorang mesti aku nangis sbb aku rasa malu n sedih sangat bila org baik kena dugaan camtu skali. aku hilang hp pun, abah rilek je cakap "buat2 baca quran bagi hati tu senang skit. takda rezeki la tu....."bila dengar camtu aku tenang la skit sbb kalau ikut nafsu muda aku, kalau aku dapat org tu, taula aku kerjakan......nasib ada parent yg baik...Alhamdullilah..... paperhalpun, aku dah azam yg aku nak bayar balik duit yg abah laburkan utk hp nih, n semua benda yg abah buat utk betulkan kesilapan aku. aku paham, mak banyak kali ngandu sbb ssh nak call aku bila takda hp n tak suka aku nyusahkan org lain punyer hp.......tu yg beli baru utk aku kot.

paperhalpun, kepada kawan aku yg sedang mencari no. kontek aku, cam aku tulis kat atas tu, itula no aku. 0193639551. nak kongsi masalh ker, nak mintak pendapat ker, nak main sms ker apa ker urgent ker , mana yg mampu aku buat aku buat. mana yg mampu aku layan, aku layan..............buat aini, wanzul, dee, putra n semua kawan2 sms aku, blehla kita menyebukkan diri lagi. aku tak kisah selagi aku ada masa nak layan aku layan.tak bleh, sorry naik lari la jawabnyer............

ok, result futsal dulu. 1st game menang ngan team celcom fc 2-1, then menang ngan ez holiday company 2-0.....masuk quater final kalah truk ngan team dr johor; bendahara 5 gol tak berbalas......malu seh sbb kalah truk. aku sebagai manager la truk sbb strategi tak jadi plak time genting .......!!!! nih yg rasa tak puas hati aim aku tak sampai nih!!!

No comments: