5.3.05

berita dari AMSTERDAM

assalamualaikum.....kini aku menulis dr bumi belanda,amsterdam.pada awalnya aku patut ambik flight kul 925 pg ( 7 jam blakang m'sia) tadi tp flight cancel n aku n mmember sangkut kat sini utk tunggu flight kitorg ker newcaslte.insyaallah, mlm nih klu xda aral kami akan berangkat.......so skang kitorang isi masa utk tunggu flight ngan 10 euro coupon yg dia bagi sbagai tanda sorry sbb xdapat bwk kitorang naik flight pergi newcaslte.katanya bad weather kat sana skang nih......so tawakkal ajala kitorang kat sini.........

itu satu berita buruk,satu lagi,baggage kitorang pun sangkut gak kat sini n maybe takkan tukar baju slama bberapa hari......nasib sini sejuk so, xdala bau sangat kepam xmandi tu kan?.........solat?cm biasa ar ikut matahari ajala aku kat sini,kiblat ikut encin Datar,sbb dia cambest jer cari kiblat.so aku yg jahil nih follow up jerla.janji aku tunaikan kwjipan sbagai seorang muslim.

td pengalaman aku time teman datar pergi setelkn flight kiotrang.rupanya gurlz yg jaga kaunter tu seorang muslimah,tp dia tau sbut bbrapa perkataan arab je.dia citer gak ar kat sini pompuan yg bertudung ssh skit nak dapat kerje,so dia cakap dia akan cuba buat apa yg mmpu dia buat sebagai seorang islam,....xpala yg penting dia still ada iman n yakin pd Allah....

skang kitorang jln2 jer utk isi mas.aku xda kerja so mainla internet nih.tu pun kena cas 6 pounce!!! giler cekiki leher akunyer.tp akibat ketensenan n kerinduan pada blog yg dah lama aku tak usik nih, layan ajala......laju ar gak speed dia.puas atila.........sampai sini ajala dulu laporan dr sya karam singh waliak!!!hgahahaahahah........doakan kesmoothtan perjalanan kami.....diosa....

No comments: