9.9.07

memacam


Egyptian blogger first to win journalism award

Dubai: Whether people realise its influence or not, acknowledge it or not, internet has not only became a vital instrument in communication, but also a field of competition for journalists in 'traditional' media outlets.

Egyptian Wael Abbas, 32, has not only said it but has proved it.

Last Friday, Abbas, a blogger, received an e-mail message notifying him of being the first blogger ever winning an award for the blog he began in mid- 2004.

Abbas was named, along with a Myanmarese investigative reporter, as the 2007 Knight International Journalism Award winners - an award which recognises individuals who have raised the standards of media excellence in their countries.

ni aku dpt dr blog kala mutiara....sapa kata blobbing nih satu perkara yg sia.ia adalah suatu yg diiktiraf n aku stuju ngan kala mutiara bila dia kata di m'sia blogger diangap pengecut n pondan oleh sesetengah pihak......actually mereka takut pada kebenaran yg disampaikn...:)

smalam aku pg main basket anjuran And1......dua team pg satu team jer yg masuk 2nd round n ia bukanlah team aku....hehehe....team aku kalah 1st round ngan out law,tp kira ok la aku xjd blunders....heheheh.....kalah 6-2 tuh aku puya jaringan lagi 2 tuh.klu x mahu makan telur jer kami...muheheheh...munkin salah taktik,kami lambat panas.dah nak ujung2 baru nak score......tp permainan kami memuaskan.....penuh ngan asakan2 sbb bila heavyweight bertemu...biasala....berlaga sana sini...sampai terpelanting masuk court sblh pn ada...muheheheh....nasib aku xlawan ngan negro2 outlaw tuh......klu x mahu kalah 20 - 0 kot.....mmg power diorang.pg bola aja aku xleh nak rebut...muhehehe.....isyaallah,27 oktober nih aku nak buat team baru kat bukit jalil plak....isyaallah klu xder aral kali nih aku nak train...hehehehhe


MALAYSINDON


nih la situasi yg berlaku skang kat KLCC tuh......dah mcm masuk indon dah pergi sana,......smpai nak tnya hargapn aku dah terspeak indon...muhahahah....blum tgk ari raya lagi,mmg berkampung la kat situ.....mmg menngecewakn sbb org malaysia especially melayu semakin terpinggir kat c2 dsebabkn harga sewa yg naik.mmg nampak ngan jelas perkara nih....makin sikit owership utk company org melayu.aku bukan nak defen org melayu,tp ia adalah hakikat.....akupn xtaula knapa makin HADHARI,maki teruk plak situasi kat MALAYSINDON HADHARI NIH.....hehehe.......

yg buat aku tmbah geram ialah jumaat arituh time aku tgh cari part time job utk isi masa lapang aku n cari duit lebih sbb nak standby duit bayar kete (yes!!! aku da bleh beli kete sendri pakai duit penat lelah aku) aku dapati semua company kat dlm tuh ( yg retail cam ISETAN,PARKSON....etc) xder langsung rasa nak respek umat islam.......semuanya waktu kerja hanya ada rehat sejam jer.tu ok la hak dia,tp yg aku xpuas ati xder waktu utk break solatpn....so aku tanya,

"so cmana org islam sini solat??mereka xsolat ker?"(aku berpakaia baju melayu n kai pelikat time tuh cam dr jabatan agama...muheheh)

mereka jawab,
"sy xtau.slama nih xpernah ada problempn ngan org islam kat sini.xpernah tgk mereka semayangpn.....tp kami mmg bagi waktu rest utk solat jumaat kul 1.30 tghari..???"

dlm ati aku,
"wei mangkuk!!! time tuh dah penuh dahpn saf kat masjid tuh!!!mmg ptt aku xpernah nmpak org2 dlm SURIA KLCC tuh solat kat masjid yg dekat nih ha!!!mmg kafir lakat la!!"

then aku cakap,
"klu ini macam ssh la,nnt sini kena cam US tuh baru tau...katrina tuh serang US baru tau"

dia plak cakap,
"saya xpernah ada problem sblm nihpn...."

aku da bosan dengar sbb mmg alasan yg sama jer.......so aku ajak team aku blah......sedih....

kekadang aku rasa cemburu plak kat negara islam lain.mereka amat menghormati waktu solat.....at least ada time utk pg solat....tp islam maju yg kita war warkn apa ker jadah nama dia tuh HADHARI eh??? ker HARAM JADAH??mmg memalukan..........bukan slah tokey tuh xhormat islam actually,tp slah kiter org islam kot (esspecially yg hadharila...hehehe) xreti nak ajar erti islam dlm diri mereka........pg mampus sama kalian....!!slagi xder perubahn pas ka,UMNO ka,terang bulan ka,penimbang besi buruk ka.......aku xkan mengundi....kembalikan kegemilangan umat islam!!! adiosa!!!


4 comments:

Anonymous said...

deyy! sebut betul-betul: kalamutiara, bukan kala mutiara. apa laa.....

@zk@m said...

oppsss....sorry bos..eheheheh

Acaii Jawe said...

setuju sgt ngan bro, kekadang rase mcm org dah tak pentingkan solat ni...diaorg buat camtu takde sape nak marah..sbb diaorg kekadang tak solat gak,huhu...tahniah bro beli kete baru,hehe...kete pe wak?

@zk@m said...

kete myvi jer...hehehe tp xsiapn lg suspen la cmnih...:(