29.10.05

Bertakhta dhati

Dihempas ombak
Terdampar buih
Menanti waktu pulang ke laut

Begitu rindu
Dipisah takdir
Meniti saat bersulam cinta

Lihat...lihat..
Ke dalam mataku
Sinarnya menyala
Lihat...lihat...
Ke dalam mataku
Cintamu bertakhta

Sebelum ku kenal
Dirimu siapa
Aku tak kenali
Apa itu cinta
Setelah ku kenal
Dirimu sebenar
Kau cinta sejati
Kusandarkan jiwa

Digilis angin
Tercarik awan
Menanti detik sebelum hujan
Begitu sendu
Diguris resah
Meniti hari bersulam tangis

Lihat...lihat..
Ke dalam mataku
Sinarnya menyala
Lihat...lihat...
Ke dalam mataku
Cintamu bertakhta di hati

Takkan berganjak
pendirian ku ini
Selagi kita tak kembali bersatu
Selamanya.........

Takkan berubah perasaan ini terhadapmu
Biar digugat
Biar dicabar
Biar dihalang

Sebelum ku kenal
Dirimu siapa
Aku tak kenali
Apa itu cinta
Setelah ku kenal
Dirimu sebenar
Kau cinta sejati
Kusandarkan jiwa..........

apa itu cinta????
lagu hasil karya tam spider nih mmg dlm maksud dia.klu xsilap aku dia tulis time dia mula2 bercinta dulu,nthen dkecewakn?actually what is love? cinta sebenarnya indah.....namun utk mencapai keindahan cinta,halangan yg harus diharungi maha hebat....cinta yg benar2 indah hanya cinta monyet atau cinta khayalan......

cinta monyet mmg terkenal terutama dkalangan anak2 muda yg masih berlajar. time blajar mmg ramai yg bercinta,tp xtermasuk aku sbb time skool dulu aku golongan anti pompuan smpai ar 1st monkey love aku lepas spm...muhehehe..... namun aku cukup peka memehatikan perkembagan sahabat2 lain dlm dunia indah dgelar cinta..... ada yg hanyamengunakan khidmat posmen utk hantokn msg pada yg tersayang....ada yg menggunakn khidmat bilik pengawas utk dating n cakap yg jiwang2 n ada yg berjaya sbb cinta memberikn mereka semangat.......namun tidak semua cinta monyet itu membawa kita menuju dunia cinta yg sebenar......

angin berubah,jiwa manusia juga berubah....hanya cinta sejati yg menjalinkn kasih diantara dua insan...... andai dulu setiap minggu dapat jumpa n berbual,bila habis sekolah,rindu mmbuatkn dri seseorang berubah,ada yg mengubah rindu jd cinta nada yg mngubahkn perasaan rindu itu beban n berakhirla satu kisah indah dlm dunia bergelar cinta.......

Aku?ya aku pernah bercinta.munkin agak lewat utk merasai cinta,namun aku juga merasai cita monyet,namun hanya aku ajerla monyet tu sbb si dia xpernah tahu aku meminati dia melainkn kami pernah berbual seketika yg mbuatkn aku sedar bukan dia miliku.....

Yang demikian,apa itu cinta yg sebenar....adakah ia indah macam dlm citer2 hindustan?atau adakah ia pemusnah mcm dlm isu realiti masa kini??? klu ia begitu membebankn,knapa kita jatuh cinta,merasai cinta n memuja cinta??? knapa ada perasaan cinta.......??!! Nabi Allah sendri mencintai isterinya terutama Khadijah r. a yg membuktikn cinta itu indah.....namun realiti duni sekarang bnyk menunjukkan cinta itu hanya indah khabar dr rupa...... mana silapnya?apakah kita tidak mengenal erti cinta??? atau adakh cinta kita tidak setulus yg kita lafazkn?

misteri dunia,misteri cinta.....pada permehatian aku, cinta itu indah.namun utk mencapai keindahan cinta,halangan yg bnyk harus diharungi....ada org mencapai nikmat bahagia bercinta pada usia yg lewat stelah pengalaman mengajar mereka.ada yg beruntung merasainya pada usia muda tanpa bnyk halangan........aku juga pernah merasainya.aku juga pernah derita kerananya aku juga pernah bertanya kapadaNya..........

knapa entri aku berkisahkn cinta?sbb aku amat2 menghargai persaan ini.aku melihat cinta seorang ibu pada anaknya,n aku juga melihat kekecewaan anak pada ibu yg dcintainya....aku melihat,aku merasa n kini aku menulis krana cinta itu indah.munkin 1 hari nnt aku hanya akan ada perasaan cinta pada insan yg aku cintai tanpa dpt merasai dcintai......cinta xsemesti dpt bersama.kadang2 cinta itu indah bila dlihat dr jauh utk menumpang kegembiraan.kadang cinta kita cuma bertepuk sblh tangan krn kita xtahu menghargai cinta....kadang2 kita buta pada cinta....kadang2 masa kita suntuk utk menikmati nikmat bergelar cinta.......yg mampu kita lakukan adalah berdoa n trus berdoa agar dketemukn kita dngan cinta yg sejati.......berdoa agar andai didunia ini kita xmampu mengejar cinta,Dia akan ketemukn kita di akhirat kelak.....insyaallah......

Salam Aidilfitri utk semua......adiosa!!

3 comments:

Noushy Syah said...

cinta oh cinta...mengapa aku jatuh cinta?kerana cinta tidak mengira sesiapa untuk diketuk pintu hatinya..tanpa dipaksa2..ianya lahir tanpa diundang atau diduga...kiranya cinta membuatkan kita lebih bersemangat kerana bagiku cinta menjadi pendorong pada sebuah kemajuan..motivated gitu..especially cinta yg tiba dgn tiba2.....

Anonymous said...

isk..
nak kOmen ape eyh..

hehe..~
ske dat sOng especially when Akma AF3 berduet dgn Felix..

erm..
lOve is sO subjective..
bila ade satu masa kita rasa mcm xmO lg ade perasaan cinta, masa itulah cinta akan hadir..

bak kat nOushy, cinta tiba2..
ele nOushy..admit aa whO's the lucky guy! haha~

but fOr mE,i'm thankful tO have all the lOve in the wOrld..
Allah swt bg mE idup ke saat ni tanda Dia masih sayang..
mE ade family yg begitu menyayangi mE..
kawan2 yg begitu ramai..
and xlupa pada my sayang yg menerima mE seadanye..

@zk@m said...

makcik, trimas ar sbb tepuk tangan.... bleh buat essei utk psikologi test tu.... noush plak sejak bercinta nih,ayat dia makin power,kena buka balik ar kitab jiwang camnih....

utk me,kim salam kat yg tersayang tu yer?munkin nnt dtakdirkn kami berkeja sama sapa tahu yer dak?muheheh....harap dia engineer yg best n azkam lagi best dr dia!!! :)