28.10.05

Winter Chill.....is it???

Assalamualaikum...xjawab salam dosa.....:)

aku busy giler 2 hari nih tu yg dia skit.ada plak org rindukn hasil aku sbb slama nih baca kat blog frenster xleh komen,nih bleh komen trus nak komen....sbb aku malu kucing maka aku xsiarkn komen tu...muheheheh...(syok sendri mmg best)

brita paper ari nih pasal prince charles risaukn global warming......aku plik gak dia risaukn benda y camtu sbb negara sendri tgh sejuk,ptt syukurla ada panas skit...... agak2nyerla dia nih mmg xikuti perkembangan semasa kot..... dia xtau ker ramalan cuaca skang nih memungkinkan winter kat sini akn mengulangi tragedy winter tahun 1963??? apa yg best sgt pasal tragey tu???

sini aku senaraikn skit beberapa perkara berlaku pada tahun 1963 dr research aku n tanya pada mereka2 yg pernah mengalaminya......

  • snow falls and forget to stops.....
  • temperature gets -ve 21 and noon n even worse -ve 26 at night!!!
  • sea that had lots and lots of brine,salt get freeze.....baiknyer beku smpai kapapn jadi mangsa....isk isk isk
  • in the febuary that have 28 days,there are 22 days without sunshine...!!! bayangkn gelapnyer cmana?? xda solat subuh ar da klu sebulan "isyak" jer......
  • snow level even get 7 meter deep?giler tu...aku 180,dlm 2 mter ar,snow 3 kali aku.....mahu lemas dbuatnya.......


gamabr kat atas tu diambil tahun 1963 bilas air laut beku....isk isk isk.... seramkan???

nih antara yg berjaya aku kumpulkn ar utk menyedarkn yg kekadang golongan draja nihpn bleh tahan gak "pandai" dia...... publisiti punyer pasal la nih smpai rakyat sendri kutuk...kira cam sultan johor ar yg sangap tu....isk isk isk....minta maaf la org johor,nih benda btulkn???

citer lain ar plak...hari baik bulan baik nih,citerpn mestila yg baik2 jer..... yg baiknyer ari nih aku xdala menyimpan rasa jeles kat kawan2 aku cam hari2 lain dlm bulan ramadhan nih sbb ari nih aku dapat gak parcel ari raya yg berisi kopiah yg comel (aku ssh minta nih sbb yg lama da xmuat..muhehehe), ketupat instant n kerepek campur serunding! best best best!!! xdala aku senyum tumpang gembira tgk bakal mak mertua izmee anto parcel beso2,awek qhad anto kotak berat (cam nak buka kedai runcit) smbil menyimpan perasaan jeles yg mendalam.....heheh..akhirnya arinih aku tersenyum lagi.........

tambah best,kecah kat hall aku sbb alamat dr balai beritakn?pergh nampak cam ada reporter jer yg tinggal kat sini.....risau aku tu aku tulis artikel meburukkna tempat diorang..muhehehe.....paperpn trimas kepada Cu Ab @ nama glamer kat metro harian Al- Abror @ nama klu dia tulis cerpen@novel al-hakimi(xigt ar nama penuh panjang cam nama aku gak tp tu nama anak dia aka adik kesayangan aku yg ppaaaaallliinggg comel!!mmuuaaahh!!) trimas gak kat mak cu timah, n semua yg terlibat utk menhantar parcel nih....susah susah jer...muhehehe.....

so,utk meraikn hari yg hepi nih,aku jemput ar sapa2 yg ada kemampuan utk datang beraya kat bilek aku...mungkin xda apa yg best sgt,tp aku bersyukur ar gak walaupn cuma ada kerepek ngan nasi impit instant....sapa 2 nak anto lagi mmg aku xhalang punyer sbb raya haji nnt aku bleh buat lagi.ataupn bleh buat lebih meriah lagi bilek aku andai ada hati2,tangan yg ikhlas n suci nak antokn apa utk raya nih kat aku hatta kad raya skalipn,niru tpak tangan nih beta tadahkan..........

raya kian menjelmakn?so biasanya mlam raya,mmg syarikat telekomunikasi akan jadi kaya serta merta punyala n disamping tu line akan busy sbb teknologi dgunakn utk menghanta ucapan raya.so,ngan nih aku mmerelakn ar sesapa nak anto msg2 ucapan ataupn apa saja kat aku pada no tepon aku sbb aku mmg suka baca msg2 nih....muhehehe.....jgn anto mms da sbb konfirm aku xdpt nnt....xbest ar sbb aku xleh nak ucapkn trimas dlm ati nih...... lupa plak,cas dia 50sen utk pengguna celcom n 20 (rasanya) pengguna maxis....... nih no aku +447725609392 n jgn lupa bgtahu siapa pengirim sbb aku nak save dlm hp aku...... jgn salah guna no nih sudah.........(dlm ati,sila anto ucapan raya so heppi la skit ati nih...muhehehehe)

ohyer,alamat pos aku lupa nak bagi:

Muhd Khairul Akhyar Mazlan,

A21,Dr Winterbottom Hall Grosvenor Road,

South Shield, Tyne & Wear,

NE33 3EN, Newcastle, United Kingdom.

aku nak pergi buat terawikh ar plak,xleh lama2 kat sini...... nnt ada msa aku tulis perjalanan hidup aku n pengalaman aku mengembara keliling m'sia k?bnyk iktibar yg aku nak kongsi ngan semua pembaca.....adiosa!!!

SELAMAT HARI RAYA AIDELFITRI.......................

No comments: