8.4.03

assalamualaikum......

hari nih memang gak letih memandangkan aku ada workshop practice for all day long. masa rehat aku cuma masa solat yg tuhan bagi lima kali sehari tu jerla......ada hikmahnyer sebernarnya solat nih, bleh rehatkan badan yg letih bekerja sehari suntuk.....cakap pasal solat nih, aku syukurla hari nih lagi skali usaha dakwah aku menemui kejayaan.....aku memang berharap yg usaha aku sentiasa berjalan, tapi iman aku nih plak problem, jab turun,jap naik.....nasib la aku ada roomate yg selalu maintain.so bila aku lalai adala org yg jalankan usaha ke atas aku.semalam, kena fire ngan dier skali, trus sedar.....nasib ar ada dier, bleh gak aku nyer diri nih selalu terpelihara dari benda2 yg lagha nih...

ada tips yg aku belajar dari pengalaman aku time aku posa sunat smalam n hari nih.petua supaya tak malas menunaikan solat dan juga tak malas utk berpikir...... apa dier?hehehe.... jgn makan banyak!!! semalam aku makan skit punyer ikut nafsu, sampai kat cabin, trus rasa berat jer perut nih. rasa cam aish,sesia ker aku posa hari nih yer?.....nasib ada org bagi fire skit kat aku supaya ingat kat tuhan...harap dier selalu dipelihara oleh Allah......

aku dapat mail dari kawan baik aku, mahfuz......aku ucapkan tahniah kat dier dan syukur ke atas Allah kerana dier mendapat hidayah dari Allah. .....
"Aku x dpt nak gambarkan macam mana seronoknya bila dpt hentikan tbt tu.Benar kata org, hidayat Allah itu sungguh manis.Perasaan aku lbh gembira berbanding dgn waktu aku memperoleh kejayaan ddlm pelajaran. *MAHFUZ GUFFRI*

antara ayat dier yang membuatkan aku memanjatkan kesyukuran aku pada yg Esa...aku syukur sekarang nih dier bukan saja mengejar ilmu dunia, tapi ilmu akhirat *dedua tu ilmu akhirat ker?* sekarang dier dah rajin baca kitab suci Al Quran,dan bukan ayik ngan buku teks dier...Alhamdullilah......

sekarang nih budak2 kat ALAM semuanyer sibuk ngan exam, manakala kitorang yg budak ECH nih,kena la jadi penghuni setia kat sini sampai bulan Jun!!! tambah perit, kitorang kena ganti budak2 kat sini utk buat M.O.D, Ship duty, cleaning shift!!!! ada lagi teruk, kena pulak tu tak dapat balik cuti!!! cam defaulter ALAM la plak....inila nasib budak2 cam kitorang nih....aku harap adala hikmat di atas kejadian yg menimpa kitorang nih.... paperhalpun, aku kena layan gak semua nih....nih mungkin salah satu dugaan Allah ke atas aku yg maha lemah nih......... n aku akan atasinyer sebaik mungkin....insyaallah...

see ya all next time.....adios amigos sayonara...assalamualaikum w.b.t.......

No comments: