19.3.06

penantian....(sambungan kisah lelaki bodoh yg dulu:)


"kam,pinjam spek ko kam.ko bukan pakaipn kan?"

"mmgla aku xpakai,bukan matahari adapn,ko igt aku nih bwk spek nak pakai nunjuk ker?yg ko plak buang tebiat ker tetiba nak pakai spek nih?"

"xdala,aku sajer nak cover mata nih xnak cinta tau aku xbrapa sihat...."

"nih mesti xmakan ubat nih!!! da tau nak jalan jauh bawak ar bekal!!"

"pinjam ar kam,aku xnak dia ssh ati jumpa aku nnt"

"amikla,mana yg ko rasa senang!!"

perbualan antara aku ngan laki yg pernah aku kisahkn dulu.alaaa...laki bodoh lurus bendul tuh yg Yna kata klu buat jd drama tv konfirm penonton kutuk kaw kaw la laki nih sbb tahap kebodohan dia yg melampau nih. pada pendapat aku,dia bukan bodoh sbb klu bodoh xdala blaja sampai masuk U kn??? klu dia bodoh,xlayakla dia melepasi embrio sblm kelahirankn?pada pendapat aku dia nih lurus bendul.

Well lepas isu ari tuh yg aku minta pendapat sahabat semua,aku citer kat dia comment2 korang yg bernas tanpa ada selindung dsebalik kulit kambing.dia cool jer cakap

"biarla kam, apa org nak cakap,aku senang ngan cara aku.munkin masa yg akan menentukn nnt kot.tp nasihat aku kam sbb ko jenis pegang janji,jgn berjanji "setia" pada org yg ko cintai slagi dia xbergelar "isteri".jgn jadi cam aku termakan janji "setia".tu aku xkisah tu org cakap aku bodoh ker bangang ker,tp jgn salahkn cinta,itu hak dia utk memilih n aku insan yg malang terkeluar dr carta...."

Borak pasal cinta ngan dia mesti kuar kisah sedih.beza ngan dulu.dulu kisah dia mesti heppi manjang.org lain tgk kalut dia cool jer senyum setelkn problem.cam td dlm komuter dia senyum jer.katanya,

"aku nak jumpa dia utk kali terakhir.nak ucapkn tahniah kat mereka berdua.xda niatpn slain dr tuh.mana tau masa aku suntuk kam,xsempat aku nak doakn kebahagiaan cinta...."

antara insan yg aku rasa agak makbul la doa dia.dulu sihat,tp sejak dia dpt tau cinta dia sakit,rajin dia bangun malam doakn kebhagian cinta dia.selalu dia minta dishatkn cintanya n andai mampu dtukarkn kesihatannya ngan kebahagiaan cintanya,dia rela dijadikn galang gantinya. sekang,ntah doanya makbul ataupn mmg takdirnya dia plak sakit n mempunyai jangka hayat tetap....:)

balik pada citer yg terbengkalai sbb aku plak td terpitam sbb xda tenaga...ngahahahah....so lepas da 2 jam lwbih tunggu,datangla sorang pemandu teksi tanya,

PT: dik,da 2 jam lebih adik kat sini.tunggu sapa?
L:kawan sy bang.kami janji nak dtg jumpa kat sini
PT: xnak pegi umah dia ker?
L:xperla,sy xtaupn umah dia kat mana.lgpn da janji bang,kenala pegang
PT: tp abg tgk adik cam xsihat jer.terhuyung hayang knapa?nak pg hospital x?
L: eh xdala bang,munkin sy mabuk laut kot,xbiasa ngan angin laut nih.....

punya la cool dia menjawab.aku usha dr jauh jer.malas ar nak join.dia xlibatkn akupn.slamba jer kata mabuk???bukan tmpat feveret ko ker dekat2 laut nih???bukn ko rajin ker citer pasal tmpt dating ko kat tanjung tuh dtemani ngan angin sepoi2 bahasa spt kini???so penantian kami dteruskn.pada mulanya mmg xda masalah, tp dia mula terbatuk2 n badannya mula xmampu nak berdiri tegak. agak aneh batuknnya seolah2 dtahan.then dia telan kahaknya.......smpaila aku sedar rupanya dia batuk darah bila cebisan darah mengalir skit melalui celahan bibrnya....

"ko xnak balik ker???knapa seksa diri nih???esokkn bleh dtg lagi???"

"aku xsurela bleh dtg lg ker x esok..........."

"da tu ko nak tunggu sampai bila nih???cukupla janji setia yg ko pegang,xkan nak pegang janji nih gak??"

"slagi aku bleh btahan la"

"ko nih,da trukpn nak bertahan apa lg???kang silap2 driver teksi tu plak yg kalut tgk ko rebah kat sini.hospital jauh tau??"

"mana ko tau???ko slalu mengendap kat sini ker???"

"aku agak ajala...hehehehe"

da masuk 3 jam penantian itu tanpa batang hidung.aku da mula bosan,dia plak buat cam stesen komuter tuh bapak angkat dia punya!!!org lain usha jer........aku plak layan ajala,dia cool akupn cool ajala.at least ada member yg cool cam mat coolkn???

sampai batuk dia makin truk n aku tgk tangan dia da menggigil.terpaksa dtarik n bawak pulang.jam menunjukkan kul 7 malam.dlm keadaan terpaksa,kami masuk komuter n yg buat aku rasa xbest ialah senyuman gmbiranya yg boleh buatkn org lain suka hati itu kembali hilang.dia bermasam muka n matanya sedih......td senyuman nya sentiasa smpai ke telinga.skang da cam mayat idup jer......sepanjang perjalanan menuju destinasi aku tgk rupanya yg makin hilang seri tuh......dia da xmampu bertahan,tp dia tetap kuatkn semangat n yakin pada janjinya. lg skali dia terpaksa berundur n melayan rasa sedihnya.mujur dia cuma tidur dspanjang perjalanan.letih agaknya.3 jam lebih dia berdiri n melilau.takut duduk katanya,nnt cinta terlepas pandang xleh nak jumpa.....????

setia.setia bodoh yg xkn ada penhujungnya.sorryla bro,mmg nmpak sgtla camtu sikap ko.kerana janji manismu,ko trus berpgang padanya."rileks la kam.xlama jer lg.at least aku ada sesuatu utk dpautkn sblm pergikn??"

"paut pada apa??janji??jgn ko lupa,tuhan tu kn ada.janji yg abadi hanya janji Dia pada hambanya.bukan janji seorang hamba(manusia) pd kekasihnya"

"xpernah aku lupakn Dia kam.....kerana rahmat dia aku merasai ini semua.aku syukur.at least aku tahu doa aku dmakbulkn..."

aku harap btulla doa nya dimakbulkn n cinta btul2 sihat n bahagia.klu x,kesian la dia nih yg pandang baik aja pada org.aku plak pandang buruk aja pada org....hehehhehe...:) munkin dia bodoh,tuli,bangang,samdol......tp munkin itula kelebihan dia yg kita xmampu lakukan.pulang ke rumah, darah mbasahi lantai kerana batuk2nya. xsmpat nak tunggu esok,terpaksa dirawat sekarang juga.sblm pergi smpat dia tersenyum ajak aku berjemaah.......berat rasanya nak lakukan sbb segan ngan dia.dlm nazak dia masih ada masa mengingatkn yg maha Esa...........munkin aku sekadar penonton pentas dunia.kesedihan n ketenangan cinta hanya dpt dirasai oleh pelakon itu sendiri.rasa amarah n kasihan adalah apa yg bermain dminda aku......


akhir kata,nih lagu feveret dia ngan cinta dia.....hheheheh....."seperti dulu"

Exists-Seperti Dulu
Selalu ku mengharapkan
Kau akan segera pulang
Kau balik seperti dulu
Menghapuskan rindu
Yang sering menghantuiku

Semenjak kau datang
Di hatiku sayang
Semua resahku hilang
Diriku bukanlah
Seorang yang mudah
Menyerahkan cinta semudah kata

Kudambakan cinta
Indah seperti dulu
Kerna cintaku tak pernah rasa jemu
Biar hati bimbang
Aku terus menunggu
Benar ku tahu kau tak pernah jauh
Kau di hatiku

Di hari yang datang
Janganlah kau ulang
Lukai hatiku sayang
Aku pun bukanlah
Seorang yang bisa
Menggantikan cinta sekelip mata

Aku inginkan cinta
Kita seperti dulu
Kerna cintaku tak mudah rasa jemu
Biar hati bimbang
Aku terus menunggu
Dan aku tahu kau tak pernah jauh
Kau di hatiku

aku plak minta dia dengar lagu nih....

Erra Fazira - Kerana
kerna terlalu mempercayaimu
kau istimewa dlm hidup ku
kerana terlalu menghormati
terkeliru pandangan mata hati
kerana terlalu mengasihi akhirnya
terluka aku sendiri

ooooooooo
aku sangka kan mengenali mu
aku kenali hati budimu
aku meyakini
engkau luhur menyayangiku
dgn jujur
kiranya bagimu itu semua
hanya satu lakunan lakunan biasa
tiada sedikit pun aku sedari
dipersendakan oh selama ini

kerna terlalu mempercayaimu
kau istimewa dlm hidup ku
kerana terlalu meghormati
terkeliru pandangan mata hati
kerana terlalu mengasihi akhirnya
terluka aku sendiri

aku sangkakan yang kugilap
permata tulen yang berharga
penilaian ku ternyata silap
kau rupanya kaca tak berharga

smpai sini dulu warkah bicara.ohyer,due to my health condition,aku munkin xleh nak ngedate blog nih utk seminggu 2 nih kot. nak pg bertafakurla....:) lama xberubat jiwa nih,nak pg mengubat jiwa la plak.....so,klu aku xreply n xjwb call tuh maknanya aku busy bertafakurla tuh.jgn risau,badan aku nih tarikh tamat dia lambat lg.......xlama sminggu dua jer...:) ohyer,pttnya aku xbuat,tp aku rasa cam ada jer lagi yg xdpt no keramat aku.so aku umumknla kat sini.janji xjual no aku kat sesapa dahla. 0133530919.kisah di atas tu buat renungan jer....sebuah realiti kehidupan....adiosa!!!

6 comments:

Farrah said...

kisah benar eh?hurm...

Anonymous said...

ermm sedey pun ader,nk marah pun ader...keliru pun ader ermm..ader pengajaran disebaliknya kan...itulah kerana ombak pantai berubah..kerana insan,seseorg tu boleh berubah..=)

Lea Dzahir said...

mm.. cedeh2.. cedeh dgn sifatnya yang lurus bendul dan terlalu setia dgn insan yg x sepatutnya dia setia kasih.. cedeh2.. dia patut tau.. bunga bukan sekuntum... isk iskk

@zk@m said...

bunga bukan sekuntum eh???tp kuntuman bungan xsama kot....ada yg kuntuman itu istimewa.....

Anonymous said...

setiap insan ada keistimewaan die tersendiri sebab tuh buat kuntuman bunga kat dunia x sama.. just kena terima kekurangan die la..

@zk@m said...

trimas bg nasihat..:)