14.12.05

dr seorang sahabat...:)


Ibu
kaulah kekasihku,
menjadi sumber inspirasi,
sepanjang hayatku..

disini penulis cuba mengatakn betapa kasihnya n terhutangnya hidup dia pada si ibu,yg sentiasa berada dhatinya mberikn semangat utk terus maju...:) "kaulah kekasihku" bawa erti yg besar kerana cinta seorang lelaki yg pertama ialah ibunya ...:)

Ibu
kaulah kekasihku,
masihku ingat di kala kuberduka,
kau disisi pengubat jiwa..

yg nih mmg btul....tugas kekasih,sentiasa bersama dkala berdukan dr kita kecik sampai ar besar ibula yg bssh payah utk kita..:) da bercinta,ibu tumpang gembira,at least xdalah dia kena ssh nak pujuk gak kn??da ada org tersyang,org tersayang ar plak pujuk...muhehehe:)

Ibu
kaulah kekasihku,
masihku ingat di suatu malam dikala ku sedang 'stay up',
kau datang dengan secawan milo..

ohohohoh....air feveret si najmi nih...dr skool aku sebilik ngan dia n wajib ada acuan milo yg dsetelkn oleh ibundanya.....aku pernah pergi umah dia utk bercuti n air milo gak yg mak dia buat...:) mmg best,lemak berkrim dsukai ramai...aku hutang budi kat parent dia sbb sshkn diri layan aku yg perangai cam budak2 nih time family day diorang...:)

Ibu
kaulah kekasihku,
masihku ingat di kala kumerajuk,
kau datang sewaktu kutidur,
mengusap ubun2ku..

eem....yg nih xda komen.najmi nih cam ego ar gak skit sbb klu merajuk ke terasa ati ke biasanya dia diam jer...:) pernah ar bbrapa kali aku buat dia merajuk kot yg dia da lupa,tp aku xlupa ar lagi sbb dia nih baik kat aku,aku jer kureng baik ngan dia....maafkn daku wahai sahabat..:)time aku bercuti kat umah dia,xda plak dia merajuk.....

Ibu
kaulah kekasihku,
masih ku ingat kata2mu,
ku umpama bintang yang memberi cahaya dalam hidupmu..

khairul najmi nama diberi,sebaik2 BINTANG mbawa dri.....tu maksud nama dia.dlm bnyk2 bintang dlm team handball aku dia one of the best ar :)

Ibu
kaulah kekasihku,
bagiku kau tiada bandingan,
lebih dari segala bintang..

Ibu
dapatkah ku menjadi sekentalmu?
dapatkah ku menjadi setabahmu?
dapatkah ku menjadi sekasihmu?
dapatkah ku mencari isteri sehebatmu?

nihpn persoalan yg sama aku alami...mampukh aku mpunyai hati sekental ibuku?setabah ibuku?sekasih ibuku???n mencari seorang isteri yg sehebat ibuku???bak kata afdlin,"gadis yg ku cari bagai bintang yg muncul dtgh hari..."

Ibu
senyummu penghibur hatiku,
ketawamu penyejuk hatiku,
marahmu membetulkan hatiku,
tangisanmu...jangan sekali..

yg nih akn dirasai oleh semua anak....munkin kadang2 kita merajuk ngan mak kita,akan hadir rasa mrah n benci,tp bila kita da cool down balik,n then akal da bleh bpk,barulah kita sedar salah n silap kita....sambutlah tangannya,ciumla n ucapknla salam maaf kepada ibunda .....

Ibu
selamat hari ibu....

munkin agak leawat utk ini...nak buat cmana aku jumpa puisi indah nih lambat....trimas pada sahabat baik n juga teamate handball aku kat SEMESTI dulu.....nih hasil dia....aku rasa cam best jer utk dikongsi bersama....:)kita umat islam,setiap hari ialah hari ibu....buat ibunda yg ntah bila aku akan dapat berjumpa [sbb dia jauh,aku plak ntah dapat ker x jejak ke dhahran tuh....MISC dr dulu aku suruh siapkn tiket balik direct nak jumpa family tp buat bodo jer...:(] harap ibunda sentiasa sehat walafiat...:)

utk sahabtku Najmi(gmbar hensem kat atas tu diala..:) tp xleh tekel sbb da berpunya..muhehehe..untungla aweks dia tuh.....)

musim bz aku da setel utk sementara!!!! yahoo!!! aku heppi yg amat..pasnih aku bleh gayut ngan mak n kawan semua abiskn free minuten aku yg bulan lepas aku kerugian 700 minute!!! cap ayam btulla!!!aku suka n bleh pasnih jd ngok ngek skejap....pergi kat curam utk menikmati angin malam sambil muhasabah diri...!!!!

perjuangan blum selesai,so aku edit puisi nih ngan pendapat dr sudut aku.xlama lagi akan kuar edisi frenster aku...sahabt2 yg bnyk beraksi dsebalik tabir....bestfren2 aku yg aku sgt hormati selain najmi nih.... pastu aku plan nak citer pengalaman aku jd coach bola baling n jd Dr LOV3..muhaahahah...klu aku berani ar!!!!

ada org minta kisah cinta pertama aku yg sadis....:) doaknla aku berani utk menyuarakn dsini..... n pada sahabat2 semua, SELAMAT BERCUTI!!!!!


adiosa!!!

2 comments:

Anonymous said...

Today..chicken soup for the soul..

Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia...Dia
bertanya kepada Tuhan :

"Para malaikat disini mengatakan bahawa besok Engkau
akan mengirimkan saya kedunia, tetapi bagaimana cara saya hidup
disana; saya begitu kecil dan lemah ?"

Dan Tuhan menjawab: "Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Ia
akan menjaga dan mengasihimu."

Bayi bertanya lagi: "Tetapi disini; didalam syurga ini, apa yang
saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa...Inikan sudah cukup
bagi saya untuk berbahagia."

"Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan
kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia"

"Dan bagaimana bisa saya mengerti disaat orang-orang berbicara
kepada saya jika saya tidak mengerti bahasa mereka ?"

"Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah
yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan
mengajar kepadamu cara berbicara."

"Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu?"

" Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"

"Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan
melindungi saya ?"

"Malaikatmu akan melindungimu; walaupun hal tersebut mungkin
akan mengancam jiwanya"

"Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi"

"Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan
mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu;
walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu"

Disaat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga suara dari
Bumi dapat terdengar, dan sang bayi bertanya perlahan :

"Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku
nama malaikat tersebut ?"

"Kamu akan memanggil malaikatmu itu: IBU ........"

Ingatlah sentiasa kasih sayang dan pengorbanan ibu. Berbakti, berdoa
dan cintailah dia sepanjang masa..... Dialah sesatunya harta yang tiada
galang gantinya dunia akhirat....
Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar
dengan karenah anak-anak yang sedang membesar...sesungguhnya Syurga itu
dibawah telapak kakimu...=)

@zk@m said...

ya Allah....indahnya kisah nih kurzz....sebak rasa...nih rasa rindu nak peluk cium mak nih.....dahla xdpt nak join ia buat haji tahun nih....sedihnya...:(