13.12.05

puisi

beberapa ari yg lepas ada juniior aku kat skool dulu tanya pada aku soalan yg mmg sampai bila citerpn xsetel2 lagi sbb bnyk nor ranjau n onaknya...soalan dia "apa itu cinta"...so tetiba aku terigt plak satu puisi aku yg pernah aku catit dulu time frust nongeng dulu...:) nih utk menyuport [ed],sodep n sahabat blogger yg lain yg udah mula berpuisi juga....:)
apa itu cinta??
cinta itu ada duka,
cinta itu duka bila ditegur dengan dugaan,
cinta itu duka bila disentak dengan tangisan,
cinta itu duka bila cemburu menjadi dendam
cinta itu duka bila harapan menjadi debu.....

namun,
cinta tetap buat kita bahagia,
bahagia bila ia disulami dengan kasih sayang,
bahagia bila ia detemani dengan kesetiaan,
bahagia bila ia dihiasi dengan kerinduan,
cinta itu bahagia bila disinari dengan kepercayaan.......

dlm cinta ada duka,
dlm cinta ada suka,
mistiknya cinta penuh tanda tanya....
persoalannya,
apa itu cinta....???


adiosa!!!

4 comments:

Anonymous said...

perhh...best arr puisi ko azkam..ermm..puisi ko tuh mengingatkan aku disuatu ketika dulu...pedihnya terasa sampai sekarang...klo dipikirkan balik rase cam diperbodohkan jer..ermm xtahu la..naper la aku leh terlibat ngan sesuatu harapan yg sia2 n xmenjanjikan apa2 but aku..ermm..eheh..sorry azkam..ter'emo lak kat sini...neway aku dpt rasakan apa yg ko penah alami..cuma ceritanya saja mungkin berbeza..xpe nanti leh share kan..all da best!

@zk@m said...

sabar2 kurzz....jgn cepat melatah mahupun merasai ssh ati...:) stiap 1 dugaan tu tanda kasih n sayangnya tuhan kat kita...:) yakinla bahawa Dia sentiasa bersama kita......

Anonymous said...

erm yup..ade betul cakap ko tuh azkam,maybe aku terlalu ikutkn perasaan nih..mungkin insan tu tak bermaksud nak permmainkan aku...mungkin dah suratan takdir camnih..aku pasrah pada-Nya..insyaallah aku try be positive dgn ape yg berlaku..thankz azkam! =)

@zk@m said...

sama2..yg baik tu dr Allah,yg buruk tu dr dri azkam...azkam sampaikn jer...:)