7.12.05

puisi khas utk pengantin...:)

Sebuah puisi ringkas utk dkongsi pada kaum adam...muheheheh....kat kaum hawa,agak2 kena tu bagila pakwe masing2 baca n then buat renungan...:) mari berpuitis.....:)


Saya suka tengok jari awek saya...
cantik betul ni sungguh sampai takut nak pegang...
bukan takut patah...
takut nanti jari kitorang tak boleh tolong each other di satu hari yang giler forever depan yang maha Esa

saya suka tengok rambut awek saya...
cantik betol ni sungguh....
sebab tu saya
belikan tudung...
bukan sebab jeles orang lain tgk jugak....
tapi sebab
saya nak tgk rambut iklan pantene dia sampai bila2...
bukan yang terbakar dek api neraka di suatu hari yang giler forever


saya suka tgk body awek saya...
cantik betol ni sungguh.....
sebab tu saya belikan dia telekong
supaya mase dating dengan kekasih die yang utama dia lagi cantik dan berseri menghadapNya saya pun tumpang dapat pahala.....
pheh syoknye
saya sedih tengok awek saya.....
tak tido, tak makan, rindu kat saya.....
saya pun macam tu juga ada problem yang sama
die tanya apa ubatnya?

saya pun bagi die Quran untuk penenang jiwa semoga lebih cintakanNya dari saya

saya sedih tengok awek saya.....
selalu pesan macam2 kat saya makan, minum, drive elok2.....
tapi bila tengok movie
sama2 burn asar maghrib gitu aje die tak kata aper berdosanye saya....

kesimpulannya.....
saya memang sayang dia.....
nak jumper die giler forever
yang forever punye forever
di dunia dan akhirat
terutamanya janji nak share heaven sama2

semoga kami saling mengingati
dosa sendiri pun infiniti...
nak tanggung dosa dia lagi pulak lepas ni...
semoga kami menginsafi diri Ya Allah ampunkanlah kami....
da abis....jgn ditanya apa ertinya kerana yg tersurat ada tersirat.....adiosa..!!

4 comments:

Anonymous said...

Azkammm...i give u 5 stars to dis entry!!! hehehe...aku penah dpt puisi ni sebelum nih...great!..suka pun ade..takut pun ade..aku suka coz,ia mengambarkan betapa kasihnya seorg lelaki terhadap pasangannya tuh..then yg perasaan takutlak..coz dptkah kita 'guide' pasangan kita sebaik2nya kearah tuh..samada sebelum kawen or selepas kan...huhuh kekadang kita sendiri xmampu lakukan..apetah lagi nak suruh org lain..cam ko kata''iman senipis kulit bawang'..tpi ini bukan bermakna kita nk lepas tangan camtu jer..yg pasti..kedua2nya kena memberi sokongan antara satu sama lain tuk berubah kearah yg lebih baik..btul tak? sama2lah kita..heheheh..just keep on moving dude!..=)

@zk@m said...

5 bintang??? wah wah wah...bahaya nih kemabang lebih2 nnt ...:) trimasla kurzz....btul tuh,kita kenala sama2 mbimbing antara 1 sama lain...isteri itu pakaian suami n suami itu pakaian ister...:) xlebih n xkurang..:)

Anonymous said...

mmm, saling melengkapi itu amat bagus...isteri kurang suami tambah...x kiralah dari segi aper pun...mudah-mudahan..amin

@zk@m said...

amin....:) xda sapa sempurna...yg sempurna tu ialah keserasian sesapa pasangan tuh....cam dlm citer remember the titan time julius cakap kat coach boone, "i'm not perfect,non of us perfect,but this team is perfect!!"