2.2.06

syukur pada Mu......

" hai syang,jgn panik,semuanya ok"

"sayang,r u ok? tenang baca bismillah hillazi la yardduru ma asmihi saiun firardi malafissamawati walardi wahuwa samiun alim...."

sapala plak yg hantar mesej2 jiwang nihkn??agak2 sapa la yg sayang kat aku tuh...?? hehehhe...nihla yg selalu menimbulkn kontroversi diantara sahabat2 aku.....sapa plak la yg hantar ayat power2 nih?? aweks??nehi ki kassam!!!

xda sapa insan yg sanggup buat camtu,antar sms yg mberi smangat camtuh n then bacakn surah yassin utk aku bila jauh dmata supaya hati yg ssh nih tenang je ambik exam td (at least aku xmengeletar ar)....xda sapa yg sanggup buat cmtu berdiri depak kaabah doakn utk aku,buat solat hajat utk aku malam2 hari melainkn dia ada kasih sayang yg paling dlm utk aku.....sapa dia??

ibuku....:) sms2 tu semua dr mak yg aku hafal,ada bnyk lagi sms2 jiwang dr mak yg sentiasa bg semangat kat aku dr jauh....dlmnya kasih mak....:)

cinta??munkin diala cinta yg paling setia kot...hohohoho....dpt la aku bini yg jaga aku cam mak jaga aku....isk isk isk...bertuahnya hati nih...dpt lagi baik isk isk isk.....mesti mak jeles nnt!!hehehehhe......

tp kekadang ssh gak erk?bayangknla cam aku nih anak laki sulung,then manja ngan mak,then sayang kat mak,nnt aku da ada anak nnt,anak aku plak manja ngan bini aku....maakk....xleh jadi nih,memandangkn aku da pass arinih berkat doa mak n kawan2 semua,aku bleh ar meneruskn idup aku n study camana nak jadi bapa yg baik!!!muhehehe.....prinsip pandang ke depan...:)

abis membebel ngarut,mari citer panjang lebar pasal hidup aku sepanjang kesunyian blog nih dr hasil coretan aku...:) bukan mahu menjauhkn diri mahupn menyepikn diri,tp kebusy-an aku mensiapkn diri dlm menghadapi Oral competency hari nih...:)

so,sapa yg kenal aku ngan rapat tahap kemalasan aku mmg mencapai tahap super saiya or equivelant to kuasa infiniti 99 petala langit....huhuhu....so,dlm beribu soalan yg kena study tuh mana yg aku sempatla kn then tgh malam aku cam biasa akan melelapkn mata sbb pada aku penting utk tido scukupnya...hehehhe...yg aku amalakn ialah bangun qiam n cuba study sebanyak munkin dlm masa yg aku ada.....cam yg aku tahu,hidup nih, 1% jer usaha n selebihnya 99% lagi tuh nasib,so usaha aku selain study ialah bacaan al-quran n qiam......syukur doa aku dmakbulkn n usaha aku xsia2...:)

hari nih,da bnyk2 aku study tuh,xda langsung dia tanya!!! ya Allah...time tu Dia ajala yg tahu camana cuaknya aku bila dpt tau keadaan aku yg xready ngan soalan2 yg dsediakn oleh examiner aku tuh.......

then at the end of the oral he ask me,

"do you think you should pass or fail in this oral?"

i keep silent then " i hope i can pass it,sir" ngan suara yg sederhana sbb sedar aku xlayak utk bersuara......

then dia ambik kertas n cakap, "i pass you for this but next time i want you to be a safe n good engineer"

dengar jer tu,terus aku rasa cahaya itu terang,dunia ini indah n usaha mak n sahabat2 semua terutama noush n syah yg usaha kejut aku qiam xsia.....trimas semua!!!!

kuar dr bangunan tuh,kuar air mata aku tanda syukur........syukur kerana Allah makbulkn doa aku n syukur Allah xsia2kn usaha aku........aku syukur rahmat yg dberikn dlm kekurangan amal aku nih........

sampai sini ajala dulu,kiasan aku sbb aku kena pack barang utk dposkn ke M'sia....masa semakin suntuk utk aku pulang.....tanah kelahiranku,nntkn kepulangan ku....aku ada nazar utk kejayaan ini,tp nntla...heheheh......trimas lagi skali pada kalian yg mendoakn aku.....adiosa!!!

5 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah atas segalanye, hepi bace perenggan yg kuar air mate tue...sebak pun ade gaks...

ermm, anak mak rupernye..hehee, okeslah tue...anak lelaki biasanye mmg lebih manja ngan mak..kan, anak perempuan ngan ayah plak..kebiasaanye mcm tue..mengikut keselesaan memasing..yg penting kedua-duanye adalah yg 'terpenting' dlm kehidupan kite kan...insyaAllah.

balik mesia...wahhh, beshhnyeee...klu ader rezeki umur panjang, bleh jumpa kan...insyaAllah... =)

apa pun alhamdulillah segalanye dpermudahkan Allah...

tekke yea azkam.. 8)

peaCE =)

@zk@m said...

trimas2.....insyaallah bleh jumpa sbb azkam mmg plan nak jumpa member blog pn sbb xbest ar plak ada can bleh jumpa xjumpa,cam sombong plak rasa..:) lgpn alyn kat johor ngan [ed] kn???bleh kot jumpa insyaallah..:)

Chika Chika said...

anak mak..... eekekkek....

nak balik mesya dah? mmmmm.... selamat pulang ke tanah air terchentaaaaa...

:)

Anonymous said...

lgpn alyn kat johor ngan [ed] kn???bleh kot jumpa insyaallah..:)

azkam...ayat diatas alyn x paham ler...[ed]..saper tue?? *muke seriyes* saperkah gerangan tue...??

8)

@zk@m said...

hohohoh....lama xmelawat blog sendri......mmg azkam anak mak cik chika oi..!! da besar panjang nihpn klu nak nangis dlm pelukan mak selain time gila2 nya ssh...time tuh Dia aja yg bleh membantu...:)

ooo..alyn, [ed] tuh blogger gak,ada kn address dia kat blog azkam nih..:) dia lecturer kat KMJ...:)alang2 nak pergi johor,jumpala semua sahabat handai yg ada kat sana..:)