27.7.03

salam ahad kepada semua.......hari nih aku skit frust sbb banyak benda aku plan hari nih tak jadi.1stly aku ingat nak bangu tahajud, buat skit solat2 suant yg mmg dah lama giler aku tingal....tup tup.....skali aku bangun dah 7.20 da......... mana tak kelam kabut aku bangun nak subuh.....pastu ingat nak marah la abang,mail ngan man sbb tak kejut pas semayang, skali selesai jer solat, hati nih rasa sejuk jer......bila aku tanya rupanya diorang ingat aku dah solat lagi awal dari diorang, tu pasal la tak kejut.........cipan btul......tahajud tak jadi, subuh plak lambat......... nih akibat dah biasa tido awal, skali tido lambat sbb tengok akademi fantasia, bola yg malaysia kalah truk (4-0) ngan citer hollow man....... ambik kau, konon stamina tinggi la bleh stay up lelama pastu recover balik sblm subuh........apa la nak jadi ngan aku nih.......

tengok akademi fantasia *Af* smalam mmg best sbb smalam kali pertama aku usha konsert tu ada fight antara semua peserta sampai aku tak tau nak pilih sapa utk direjek!! skali kena rejek awekz lawa,si hana da.......tp dia nyer prestasi mmg tak brapa baikpun kat Af nih......mmg patut kuar awal dia, nija ngan liza tu.....ntah camana rosam yg kuar dulu............semua kuasa tuhan yer tak? tapi aku respek btul la perfomance dari vince ngan sahri tu.sahri bawak lagu sekuntum mawar merah nyanyian alleycats sampai ada penonton yg nangis tengok dia nyanyikan utk perent dia...ye ar, sapa tak rindukan kalau terperap dlam akademi tu berminggu2 sampai tak tau apa jadi kat luar..........aku pun trasa sebak gak sbb dia bawak lagu tu kmain penuh perasaan lagi........:-) sebelum tu vince bawak lagu jamal abdillah.....semerah mentari tak silap aku....yg bestnyer dia bleh bawak lagu skit punyer ssh ngan gaya tersnediri.....tak trikat langsung ngan cara jamal awak lagu tu dulu......respek sama lu la vince......dapat plak skandal dia ngan liza tu makin kelihatan sbb time sneak priview, memanjang liza ngan vince duduk sblah2.....kalau liza dapat tarik vince tu masuk islam......agaknya besar mana pahala dia dapat yer?

bola plak aku usha skit jer....pemain kita main dalam keadaan letih....yer ar dua game dalam dua hari...sistem permainan malaysia plak meletihkan....lebih banyak lari dari jog@jalan biasa sbb kena stabilkan ngan pace team lawan yg mmg biasa main laju.....tambah plak kalau body jer, mmg malaysia kalah sbb bukan smua player btul besar.cam akmal rizal tu, dahla pendek,hensem plak tu....tu yg ssh tu...*akupun tak tau apa kaitannyer antara pendek ngan hensem...*papehalpun tahniah kepada smua player sbb dapat tunjuk yg kita mmg bleh main bola........ *nih perli ker ikhlas?aku sendiri tak tau*

borak pasal amalan aku plak.........makin hari aku rasa cam makin down jer iman aku nih....ntah kenapa ntah.tapi smalam aku rasa dah tiba masanya aku nak muhasabah diri balikla.btul cakap ustaz maarof dalam ceramah agama dia smlm........to know Allah is to know ur self...........dia ambik hadis dari mana akupun tak ingat sangat.best dia bagi ceramah walaupun pada pandangan luar cam tak bemaya jer muka dia.tapi bila dia dah mula cakap, aku rasa cam seronok dengar sbb dia kaitkan isu semasa, hujah2 luar, hujah2 al-Quran ngan hadis2 rasulullah s.a.w........dai ada tanya knapa dalam Quran ckap m'sia nih asal dari air mani tapi nabi kita s.a.w cakap manusia asal dari tanah? hehehehe...trickykan soalan tu......aku punyer pala hotak kemain lagi pikr.skali dia bawak balik kat basic,dia cakp, cuba pusing balik, apa yg kita makan n dari mana asalnya? barula aku paham, semua benda yg masuk dalam badan kita nih asal dari tanah. yer ar dari satu manusia ker lagi satu.........bila makan bagi tenaga nak buat projek dan kerana dari makanan ada zat utk melahirkan manusia lagi satu yg sempurna..............ada btul ker???

pastu hujung talk dia dia ada citer pasal saidina hassan, cucu nabi.kat satu tempat nih, adala seorang gabenar yg skit punyer ego sampai sapa yg jumpa dia kena wish kalau tak ready utk dipancung.....bila saidina hassan nih tau,diapun pergila nak cari nahas dia *kononnya* bila dia lalu jer depan gabenor nih dia buat slamba dek jer....gabenor nih bengang la. then dia tanya "hoi, budak!! adakah kau tak kenal sama aku?" so, saidina hassan nih cakapla," aku kenal sama kau.kau adalah gabenor di tempat nih kan?"
"kalau begitu,knapa kau tidak menghormati aku? kau nak kena pancung?" tanya lagi si gabenor nih
saidina hassan ngan selambanya bagi 3 alasan dan cakap," aku tak menghormati kau keran 3 perkara. yg pertama, kau berasal dari air mani yg hina! yg ke-2, perut mu kehulu kehilr mbawa najis! dan yg ke-3 bila kau mati, kau akan jadi bangkai yg busuk....!" bila dengar jer benda nih,trus gabenor tu dia........so, pengajarannyer jgnla kita nih ego sangat sbb kita manusia nih yg mbezakan antara kita cuma iman.kita sama2 asal dari air mani yg hina, kita sama2 membawa tahi kehulu kehilir dan kita sama2 akn jadi bangkai yg busuk satu hari nanti...kalau tak, buat apa gali kubur dalm2 yer tak?..........harap dapat kongsi ngan rakan2 smua......adiosa.....

No comments: