14.2.03

assalamualaikum......crite sedih....

smalam tak sempat nak update blog nih sbb balik kampung kat sg. lampam, perak.. ada berita tak bestla hari raya hari tu... nenek aku sakit dier datang balik n badan dier panas giler... terjadi pada hari raya plak tu. knapala allah mengujinyer sebegini berat? dier bukan ada buat apa sangatpun, dahla banyak ajar aku pasal solat, bagi nasihat mengenai kehidupan..... dan banyak ajar org ilmu agama... agaknya org yang bayak ilmu agama nih akan sentiasa diuji oleh Dia supaya iman sentiasa terjagaker?.. apa2 pun aku cukup sedih melihat keadaan nenek n buatkan aku mengingati saat besama tuhan dan mengingatkan aku mengenai kematian....biler buka blog iznan, ada plak pasal mati n dier plak ttulis pasal wan zulkarami yg menemui ajalnyer kerana kemalangan... ntah biler la giliran aku menemuiNya yer......ya Allah, bantulah hambamu ini dan biaralah aku menemui Mu dalam keadaan tenang n tanpa kesakitan....*slalu doa camtu sbb takutkan kesakitan mati...* paperpun trimas abang iznan bagi ingatan kematian tu.... banyak ilmu dapat masuk blog org nih rupanyer yer slain dari baca aktiviti dirang kat sana......

oh baru check kat Gbook aku n dapat sign baru dari abang rafique.... nak tau aku buat apa skang.... hehe.... ingat dah lupa dah kat kiter nih. sbb slalu jumpa waktu klass karate jer, tak tau plak dier sambung sampai kat sana.... memang respek giler ah... harapla dier menang tournament next week...... good lux bro!!! oh yer skang study @kerje sebagai kadet kat akedemi laut malaysia*ALAM*.....melaka. maybe pindah ker terengganu kot bulan jun nih.... petronas dah beli ALAM nih n all engine department kena tukar ker INSTEP, batu rakit kuala t'ganu......... best ker tak penhijarahan nih yer..... kalau ikutkan kenela bhijrah mencari port yg lebih baik n mencari pengalamn hidup... takkan nak duduk stempat jer dak?........

tak lama lagi kene balik ALAM, so kene readykan baju n barang nak bawak sana krn cuti pasnih bulan jun plak... dngar citer nih cuti perpindahan... itupun dua minggu jer, kira syuurla ada cuti dari tak dapat cuti langsung btul tak? paperpun pray for my study yah? i hope to do my best in study n live.... ada kata2 best aku terbacakat satu kertas ari tuh..... make the biggest result at smallest of time given...... lebih kurang arr..... ok ar for now..... fart!!!...adios amigos sayonara....

No comments: