10.2.03

assalamualaikum.... ok, i got my first klien today nama sharry. kira ok la gak sbb aku buat nih utk kepuasan sendiri sebenarnya. not bad for a first timer like me!

ok.... hari nih aku cukup best sbb sekian lama menghilang keyakinan aku utk kembali memegang barang kat dapur krana takut tak sedap semua benda yang aku sentuh tu datang balik.setelah bebulan duduk alam makan hasil tangan org, hari nih aku berbuka mask sendri, buat air sendri *mocca tu!!*so breakfast aku ari nih ialah kurma, telur yang dmasak ngan kasih sayang, kicap cap kipas udang dan juga nasi....... apa yang spesel nyer? ntahla tapi aku rasa spesel sangat sbb aku masak n masakan aku hari nih bukan utk aku saja, tapi aku buat utk adik2, n nenek aku gak *aku tak tau plak mak sempat rasa ker tak* bahan2 nyer adalah dua biji telur, satu biji bawang besar, garam secubit, ladasulah brempahkan bawang putih n kasih sayang yang melimpah ruah! ok, cam biasa aku asalnyer tngah blur time nak masak tu sbb periuk mak aku nih ada lagi minyak mak aku pakai goreng ayam utk adik aku lunch lpas bali sekolah. so ntah camana aku nampak telur yang ada omege 3 tu, trus aku pikir masak telur jer la!
so, aku trus capai bawang paling cantik n aku bersihkan n potong kan biar jadi comel lote. pastu ambikan mangkuk masukkan cebisan kecil bawang yang aku potong tu, n masukan isi dua biji telur.masuk kan cubitan geram garam pasir n lada sulah berempah bawang putih sesedap ras kedalam mangkuk tu,n kacau sehingga sebati. ok, sbum tu aku buang mingak lebihan yang mak aku pakai n aku kutip balik serdak ayam yang ada tu campur ngan minyak n panaskan sampai kuar bau wangi! pastu aku masukkan telur tu n masak stail separa kukusla. tutup priuk tu biar haba dapat memasak telur sampai sebati. pastikan api tu kecil. dah siap aku angkat dan biarkan suam baru makan n ajak adik aku makan. mula2 diorang nih blagak skit, tapi sbb bau yang best *mak akupun ckap yang bau telur nih paling best* diorang try. yang buat aku rasa best tu, adik aku as'ad yang paling crewet bab makan nih, siap mintak aku masak lain n makan sampai pnuh prut dier. slalu dier tibai sepinggan jer, tapi ntah apsal ari nih dier kata aku masak sedap dia tibai dua stengah! banayak tu. pastu btambah ras seolah aku diberikan penghormatan yang tinggi, mak aku suruh aku masakan utk nenek aku!! bukan senang oh nak dapat pluan masak camnih........*yes aku terrer masak..... masih bbisa cam dulu YES!!*

tadi tengok citer yang romantik klaka kat tv3.... n i hate u so.... menarik ar pasal org yang bergaduh last2 jatuh cinter antara satu sama lain. pikir balik best gak kalau jadi camtuh... maksud aku hidaup cam dalam filem, pastu ada ending yang hapi! mesti ar bestkan? sapa taknak?.....papapun, hadapilah realiti hidup. jgn la asyik hidup ngan angan2 tapi biarla hidup ngan kenangan..........

ops..... slamat bqurban semua di raya qurban nih! caman bleh lupa pasal bende penting nih.buat sunat wukuf je lebih.nasib la skali lagi aku trsedar dar lamunan. lagipun memang sunah nabi wish slamat raya kat org nih *kata sorg ustaz smayang jumaat ari 2* apa lagi sunah hari raya yer? oh yer, antaranyer menahan lapar dpagi raya sbb nak isi prut ngan daging qurban di hari yang mulia nih, pastu diawalkan solat raya aidil adha sbb tak ada sbb nak dlambatkan cam raya aidilfitri sbb nak bg can org bayar zakat, so disunutkan mlambatkn skit sunat aidiladha. apa lagi yer? oh pasal takbirpun ada beza skitla, tapi aku tak ingat dahla. gomen!! paperpun semua umat islam.......... SLAMAT HARI RAYA!!!!....adios amigos sayonara.......

No comments: