24.2.03

"camping"

long time no see...... rasa cam lama giler tak update blog aku nih sejak pegi camping kat ulu bendul ari jumaat lepas. memang best ngan pengalaman walaupun aku tak naik gunung memandangkan aku ditugaskan jadi seorang chef di dapur taman rekriasi ulu bendul. memang letih giler rupanya kerja kat dapur nih. barulah aku tahu camana mak aku punyer penat jerih menyediakan makanan utk kami sekerluarga supaya cukup makan sampai aku sihat cam sekarang nih. dahla masakan skit punyer grand en. izam suruh masak! hari first aku kena masak ayam gulai ngan sayur kobis goreng, pastu esoknya pagi, mee hoon goreng, tengah hari, ayam masak merah ngan sayur goreng, malam lak kena buat barbeQ , mee goreng ngan nasi goreng. kalau masak utk 2-3 org maybe bleh considerlah, tapi bila dah masuk sampai 50 org, tu yang buat aku berpeluh cam nak rak tu. yg tak best nya aku makin gemuk plak buat kerja yg meletihkan tu *dah asyik makan tak renti2 kat dapur tu!* nasib baik la aku ada org tolong buat barang asas cam nak siang, potong siap kan itu ini, memang finishing touch aku la yang kena! *rasa cam muka aku nih dah dekat ngan muka kuali dah, tangan lak cam senduk ngan sudip!!!*

tapi ada gak benda yang best nyer bab masak nih, antaranya, bleh kacau awek yg sama2 camping ngan kitorang.. budak2 baru dari PBSM UiTM lendu,melaka. awek skit punyer banyak. asal lalu jer depan aku, aku plak tengah naik syok, kena la kacau ngan aku.... heheehe.. jahatnya aku nih *kepada semua secret admirer aku, jangan marah noooo....* tapi don't worry mama, aku stakat menggatal n takda niat nak buat steady lagi.... kira cam pintu hati nih masih blum terbuka lagila..... *ntah2 hati nih dah berpunyer kot!!* mak tahu nih mesti marah *mak tak suka aku menggatal* giler... nasib aku datang bukan nak cari awek, kalau tak, agak2 dapat ker tak yer? modal aku hanyalah aku pandai masak jer * itu yang budak uitm tyu nampakla...*

tapi yang takbestnyer, kena gak kutuk ngan tukang masak depa, kata nyer "masak 24 jam" mana taknyer , aku kena bagi makan kat 50 org sebanyak 5-6 kali sehari..... pastu ngan peralatan yang skit n tenaga memasak aku sorang jer, memang super letih! bangun pagi plak kena bangun kul 4 pagi tetiap hari nak siapkan barang ngan masak air semua. macam buka kedai makan plak kan? walaupun camtu, tak semua nyer jadi masakan aku. adagak yg fail *terutama cam masak nasi gorang ngan mee gopreng tu * biler kena masak sampai 3-4 kali satu resepi. biasala budak baru belajar...... kira pengalaman per kan....

yang buat aku sakit mata bila camping tu bila nampak org buat maksiat.... bukan stakat duduk berdua2an yg terisi setan diantara mereka, tapi aku sendiri nampak lebih dari itu...* siap ternampak sepasang tangan yang memasuki baju ketat si pemakai tudung warna krim tu...... yg laki plak ..... siap dah terbuka zip dier..... *nasib baik aku tak bawak kamera time mandi sungai kat sana, kalau tak, aku dah lama dah jual gambar tu bagi kat paper memana, bleh gak dapat income rm200 satu brita...* sebelum balik alam pun aku gi mandi gak, nampak lagi best! wet stail man..... dua couple lagi.... memang dunia ni dah nak kiamat agaknya.!! dah la dalam hutan... apa depa tak takut ker ngan hantu.... *nak takut camana, ngan tuhan pun takda rasa malu dan takut, inikan puklak setan dan hantu...* mungkin inilah kata2 dari quran yg kiamat makin hampir bila maksiat berleluasa!!*

paper pun kesimpulan nyer, camping kali nih memang best la.. sekurang2nya dapat gak isi masa lapang aku dari tebuang duduk kat alam tak buat apa2 nih! takda la merewang tak tentu hal yer tak.......dapat gak blajar mencari pengalaman, dan melihat dunia nih dari satu sudut baru ..... sudut dapur kat dalam hutan ...*heh*

No comments: