20.2.03

semangat yg hilang

sejak pulang ke ALAM, semangat yang aku banggakan selama ini telah hilang. semagat yang membuatkan aku berjaya hingga ke tempat ini, waktu ini, dan hidup ini telah hilang.....semangat sukan aku semakin hari semakin luntur. perut pun semakin hari semakin tak dijaga..... jika dulu aku bersemangat setiap petang utk bersukan dan mampu bermain apa saja jenis sukan, kini, aku seolah-olah hilang punca dan arah! aku tak tahu sukan apa nak main, malah lebih teruk lagi.... setipa sukan yanga aku pilih utk main petang kini seolah tak sesuai dengan jiwa aku. jika dulu, walaupun aku concentrate pada bola baling namun, aku masih mampu main game lain utk keseronokan.....tapi dulu ada org yang sentiasa bagi aku semangat.... kini, sukan yg jadi first choice aku dulu (basketball), kini dan selamanya dah tidak buat aku bersemangat utk bemain atau menajamkan skill aku seperti dulu! adakah kerana aku dah tua? *tak logikla....i'm just 19!!* aku tak tahula mana yang silapnya.... mungkin sbb rindu di hati kat bebudak bola baling yang dah aku slalu main dulu kot......

but, kat situla aku rasa aku menemui kebahagiaan dalam bersukan. aku dapat berkongsi ilmu, belajar n mengajar dari mereka semua... dengar rintihan anak buah aku pada masalah diorang, dan cuba menyelesaikanya..... buat strategi baru yang aku dapat dari pengalaman main game lain, malah bleh buat friendly match ngan budak2 ragbi, bola, hoki, basket....... seolah olah aku main semua game dalam satu padang di samping dapat team mate yang best macam adik bradik sendri! yang laki penuh kreativ... yang girlplak best giler ngan mulut laser diorang tapi nak blajar, ngan ego diorang nak kalahkan aku...... guy's.... i really miss u all !!!!

paperpun, ada hikmah dalam apa yg berlaku dalam diri aku, cuma aku kena cari dan aku sedang berusaha mencarinya....mungkin aku dapat buat team baru kat sinikot! sapa tahukan.....aku cuma berharap allah sentiasa menunjukkan aku jalan yg benar dan tidak biarkan aku hidup keseorangan tanpa hidayah darinya...... adios amigos sayonara

No comments: