15.3.03

aku rasa semenjak dua menjak nih, iman aku makin jatuh melampaui tahap kritikal.....aku semakin risau bila rutin hidup aku makin sibuk n salah aku kerana gagal utk meranang ngan bijak...... malah aku sedar yg aku sudah mula melewatkan solat.... malah aku juga makin jarang baca kitab quran yg sepatutnya dijadikan amalan seharian aku..... tambah teruk lagi, aku gagal nak sempurnakan puasa aku pada 10 muharram hari tu..... sekrat jalan jer....... usah citerla pasal amalan bacaan yassin aku n solat jemaah..... ya allah, ampunkanlah dosa aku, kau kuatkanlah imanku dan perliharalah aku supaya aku sentiasa berada di landasan mu.... jgn lah kau membiarkan aku tanpa bimbingan n hidayag darimu..... ya allah, kau la tempat aku mengadu n meminta, berikanlah aku petunjuk supaya aku kembali menjaga solat ku kembali n tidak meringan-ringankan arahanmu......kau perliharakan juga mataku supaya menjauhi melihat perkara maksiat, telingaku dari mendengar perkara umpat n fitnah, mulutku supaya tidak meluahkan perkara2 lagha... ya allah kau lah tempat aku berharap.........amin......

aku baru habis modular courses yg aku kena join selama seminggu utk mendapat kelayakan asas utk menaiki kapal... insyallah kalau takda aral, aku akan buat praktikal hujung tahun nih n aku harap dapat menyiapkan assingment aku sepanjang aku kat atas kapal dan aku harap dapat gain pengalaman yg secukupnya kat atas sana... insyallah...

No comments: