31.3.03

lama menyepi....

Alhamdullilah..... itu firstly aku nak ucapkan kat dalam blog nih. aku akui yg aku dah lebih seminggu tak jenguk blog n membuatkan ramai *actually takda la ramai sangat...* yg bertanya mengenai berita baru aku kat dunia realiti nih *nih remasuk skali bro rafique.....* paperpun, bukan niat aku sengaja buat ramai org tertanya2, tapi memandangkan minggu sudah aku menghadapi saat kritikal utk menghadapi dua assesment yg aku ingat payah n asingment yg banyak membuatkan aku memerah otak dan merajinkan diri utk menyiapkan semua urusan tu....kira first thing firstla......

banyak yg aku nak citer kalau bleh sbb banyak kejadian yg berlaku sepanjang seminggu aku tak update blog nih....tapi aku nak citer yg paling best ajer memandangkan pada aku,minggu nih merupakan minggu yg paling best sepanjang pengalaman aku hidup kat dunia yg fana nih sehingga hari nihla..... apa yg bestnyer? hehehe....... bukan benda tak baik tau.......ikuti kisah kat bawah..... *-*

telebih dahulu aku mengucapkan berjuta kesyukuran ke hadrat ilahi dan juga berjuta trimas kat bro rafique yg membuatkan hati aku tegerak utk menjalankan usaha ke atas Allah. dalam seminggu yg lepas, atas nasihat yg aku dapat kat blog bro rafique, *"dalam usaha dakwah, cara yang paling baik adalah melalui teladan dan tunjuk ajar,"lebih kurang ar...* so, aku nak kuar cam dier modal takda n blum cukup sedia, so aku buat kat budak2 yg berhampiran ngan aku ajela memandangkan camnih lagi praktikal pada aku..... so, pad maghrib tu, budak bilik aku ntah camana kasih sayang Allah melimpah kat kitorang, hampir semua menunaikan solat jemaah n pada maghrib tu aku ras cukup best sbb ia menandakan perpaduan umat islam..... alhamdullilah skali lagi sbb usaha aku yg selalu pass bahu izmee tiap kali aku nak solat menjadi ikutan dan akihrnya hampir satu bilik menunaikan jemaah maghrib.... yg lagi best, roomate aku yg selalu menunaikan solat melalui waktu pejabat akhirnya mula kembali menunaikan solat ikut waktu islam..........

masuk waktu isyak, agaknya doa aku makbul, Allah gerakkan aku utk pergi bilik sebelah supaya mengajak Man n Aizat utk join aku solat jemaah kat bilik aku *patut kat surau, tapi slow2..insyallah.....* n bertambah terharu aku bila aku selesai membaca doa utk kami n juga saudara kami yg tak berdosa yg menghadapi perang, aku toleh belakang Aizat mengeluarkan air mata keinsafan *aku harap sangat ia air mata keinsafan n tanda dirinya sentiasa diberi hidayah olehNya...* n bila aku selesai bersalam, utk sekian lama aku menitiskan air mata redha dan syukur ke hadrat ilahi kerana memberi aku peluang utk menunaikan wasiat nabi Muhammad s.a.w..........Alhamdullilah............*lama gak aku layan blues, tapi aku tahu air mata tu tak sia2...*

then sepanajang minggu aku ajak man n aizar utk join n akupun kena ar tunjuk teladan, baru dia selalu tertarik utk berjemaah....sampai waktu kitorang kat kapalpun dia nak berjemaah n tak tinggal semayang yg dah lama dier tinggal tu...Alhamdullillah..........

n bertambah aku ras syok bila hari nih, Man akhirnya nak ikut gak aku ngan abang *nama dier dalam ic memang abang, org serawak yg selalu sound aku pasal perangai aku n akhlak aku....* pergi solat kat surau......... ya Allah, aku bersyukur tehadap hidayah yg kau berikan ke atas aku n sahabat2ku..........* harap pasnih makin ramai org aku dapat ajak utk menuju ke jalanMu ya Allah.........

insayallah kalau ada org ingatkan aku, esok aku nak citer pasal kawan aku Norazman nih...... aku takleh nak salahkan dier aja mengenai kelalaiannya..........insayallah....till then, adios amigos sayonara

No comments: