5.3.03

hari kedua tahun baru islam... n apa yg aku nampak tak ada langsung benda yg dilakukan utk meraikanya.smalam aku pergi kuar kat masjid tanah beli skit peralatan harap adala sambutan kat mana2 utk maal hijrah... hampeh takda! camnih ker yg dikatakan negara islam? tambah parah nanah yg sedia ada nih, bila aku beli baran, pastu aku wishla, slamat tahun baru..... bleh plak tak tahu yg ari tu ari yg penting dalam kalender islam? hari dimana penghijahan rasullulah s.a.w ke madinah yg dulu dikenali yathrib*kalau aku tak silapla .... dah tua, cepat btul lupa!!* yg tambah tenat penyakit sakit ati aku nih, yg islam, aku kena plak terangkan yg hari tu awal muharram, n yg kaum cina*bukan islamla* bleh ingat yg ari tu maal hijrah? apa nak jadi nih? satu lagi ker petanda nak kiamat yg allah bagi aku nampak depan kepala aku nih? kenapala aku yg jahat sejahat manusia nih bleh sakit hti memikirkan benda camnih? dahlah tu, siap ada yg dating lagi tu... memang tak reti hormat langsungla hari baik bulan baik nih... mahu ajer aku sepak masuk sungai diorang yg berpelukan tu... yg pakai baju ketat *nih dah jadi cam uniform kat budak pompuan sini* nak ajer aku tari tepi semak, pastu aku biarkan dier tukar baju yg sopan skit kat situ .... tapi biarla aku belui dulu baju baru bagi kat dier.. apakan daya duit poket takda.. setakat cukup diri sendiri jer. so, simpan dalam hati jerlah sampai menanah. kalau yg pakai tu yg tak melampua nak gak aku tengok, nih, dahla rupa tu buruk, *ya allah maafkan aku ngumpat...... ini harap dapt dijadikan pengajaran utk pembaca...amin*badan gemuk, pastu ketat sampai nampak bahagian dada tu yg aku sakit mata tu... dapat plak setan banyak n iman nih memang lemah.... kenapa la aku diuji sampai sebgini skali? haraplah pasnih iman aku kuat banyak supaya dijauhkan ngan benda2 kotor camnih... kalau kat belah u.s ker memang aku bleh trima, diorang tu agama lain n kalau ada dosa mintak ampun kat paderi jer yg kononyer paderi tu takder dosa..... tapi nih masalah nya anak malaysia yg beragam islam n bermaruah n terkenal ngan budi bahasa plak.... memang tensen aku yg sedia tensen ngan masalah alam nih.... ya allah, bagilah aku petunjuk, kuatkan lah imanaku dan jauhkan lah aku dari maksiat...berlah aku kekuatan utk menegakkan kan syiar mu... ya allah.. kau tempat aku berlindung, tempat aku memohon, tempat aku mengadu..... masukkanlah aku ke dalam syurgamu dan jauhkan lah aku dari nerakamu.... kau bantulah umat muhammad s.a.w yg sudah jauh dari jalan mu.. berilah mereka petunjuk dan kuatknalah iman mereka supaya mereka kembali ke jalan nurmu dan dapat mengecapi syurgamu juga menghembuskan nafasa akhir dalam iman.... amin......

nak tulis lagi nih, tapi tak cupkup plak masa kat center yg dah nak tutp nih.... susah btulla skang memandangkan ada homework... insyallah aku akan selalu update blog nih ngan idea2 baru yg cambest lagi.... adios amigos sayonara

No comments: