15.3.03

banyak nak citer pagi2 nih. namun kerana kemalasan nak citer pasal modular aku yg mencabar, aku nak ciet dulu pasal aktiviti aku spenajang minggu nih n satu citer yg memalukan namun buat aku tergelak besar biler memikikannya.....hari selasa ari tu adalah tarikh dimana aku dikelnali sekelian lecturer kat ALAM..... petang tu, aku baru pulang dari modular n aku yg gatalnih daftarkan diri nak masuk pertandingan renang dalam cara freestyle....... maka bila tiba giliran aku, semua org bersorak, yer ar..... aku nih badan sikitnyer besar, masuk bertanding....so au buat ar lawak sebelum start berlumba ngan gaya2 straching yg klakar. so biler bunyi jer wisel akupun start kayuh konon nak menang ar ngan tak pakai google, pastu siap tutup mata lagi ..... tau2jer biler aku bukak mata, tu dia... dinding depan aku!!!! so nak coverpunyer pasal, akupun try ar pusing balik sambil angkat tangan cam menang...... tapi tuhan ajerla tahu camana malunyer aku nih..... ni la akibatnya kalau kiter tak pakai google n tak tutup auratkot.......... habis kena gelak satu ALAM...... apakah hikmatnyer kejadian nih yer?ingat balik kelakar giler..... agak nyer nihla org melayu kata, "berakit-rakit ke hulu,berenang-renang ke tepian" dan kira aku nih meneruskan budaya melayu ar kot.... berenang-berenang ke tepian???

ok habis buka pekung di dada..... sekang masuk plak sesion action thrill...... setelah sekian lama aku tak usik stick hokey, kini aku dahpun bina satu team utk inter divesyen street hockey kat alam nih utk mencabar divisyen lain n menjadi pencium pertama CEO thropy kat alam nih..... sekarang aku punyer team adalah penentu utk mendapat kejayaan tu.... so, hari khamis tu, aku main first game ngan kawan2 aku n aku juga game last utk peringkat kumpulan n penentu utk masuk suku akhir.... alhamdullilah, akudan kawan2 kat dalam team aku yg dah dibina sejak permulaan piala CEO nih berjaya mesuk suku akhir n alhamdullilah aku jugak dapat masuk dalam list scorer.... namun aku frust sbb dalam game last aku lepas 5 peluang depan pintu goal......*agaknya allah taknak aku jadi bongkak kalau aku score semua lima gaol tu kot??* aku ucapkankan trimas kat semua teamate aku n tonggak kali nih adalah semua n dalam quater nanti, team aku akan bertemu team yg menjadi 1st choice... kalau kitorang dapat menang yg nih, insyallah dapat masuk n mendapat johan... namun, semua kejayaaan pasti diiringi ngan doa dan usaha yg teak terkira banyaknya.... kalau aku nak jadikan team yg mempunyai perwatakan juara, usaha kami di quater nih kenala labih banyak dari team lawan... insyallah kami akan mengharunginya sekiranya doa aku dimakbulkan Dia.......aku harap rakan2 juga akan memberikan aku sokonga penuh bukan hanya utk aku, namun semua ahli team aku yg berusaha dalam mencapai kejayaan ini......doakan kami.......

sampai sini dulu, aku nak kena update blog ech02 plak pasal seminggu yg dipenuhi ngan modular courses n insiden2 lawak sepanjang kursus nih...... sampai jumpa lagi kepada semua blogger.....adios amigos sayonara....

No comments: