20.3.03

.:: HappY BirthDay to m3 ::.

alhamdullillah, dapat juga aku hidup sampai ari nih dan menyambut hri kelahiran aku yg ke-19...syukur ker hadrat illahi ke atas nikmat nyawa yg diberikan...namun aku kena sedar yg aku bukan menjauhi kematian, tapi semakin hampir kepadaNya.....agaknya aku masih bernafas hingga kini adalah kerana peluan yg diberikanNya kepadaku utk membetulkan mana2 yg tak betul...... itu kasih sayang Dia pada hambanya.......... trimas diucapkan kat kawan2 aku yg ingat tarikh lahir aku dan kepada kawan2 yg sudi memberikan aku hadiah....... untuk tahun nih, aku rasas kali pertama aku dapat hadiah yg sungguh mahal.....parent bagi aku handphone, kawan ada yg bagi wish tapi apa yg best nyer ada bagi aku set eksklusif barangan laki......trimas bebanyak kat takkotakakko.......

namun,hari nih bukan hari yg patut aku bergembira dengan kelahiran aku kerana pada harinih,Us sudahpun memulakan peperangan dengan iraq dan mula menunjukkan taringnya....... ini ker yg patut aku gembira? apa yg buat aku sedih, sekutu US semakin bertambah n terbaru, 20 buah negara yg berhampiran dengan iraq sudahpun membuka laluan udara utk US dan juga menjadi tempat pangkalan tentera marin US. laut merah bukan lagi tempat yg selamat kerana kapal2 perang US sudah memenuhi perairan....... malah tambah teruk Bahgdad sudahpun di bom siang tadi *waktu malaysia*............. apa yang sempat aku peroleh, tentera britain kini sedang bersiap sedia di sempadan, malah sokongan rakyat britain bukannya semakin berkurang, tapi bertambah....media2 semasa di sana sudah memulakan kempen menyokong kerajaan utk menyerang iraq n blair juga hampir memenangi hati ahli dewan parlimen disana...... ...... adakah ini berkaitan dengan mimpi rasullullah yg aku pernah kemukakan atau adakaitan degan tanda2 kiamat yg pernah diceritakan bro iznan? apa ia ada kaitan dengan kisah kematiaan cucu Nabi Muhammad s.a.w?....... apakah ini tanda2 yg imam mahadi *mahdi* akan muncul tidak lama lagi? bagaimana sahabat kita disana hendak memerangi musuh2 mereka yg datang dari seluruh penjuru? apa yg Saddam hussein dapat lakukan? adakah dia mampu memimpin askar dan rakyat nya sekaligus menjadi wira di negara nya setelah selesai nyer perang teluk dulu? banyak persoalan yg menjadi tanda tanya kepada aku namun aku tak tahu bagaimana atau siapa yg mempu menjawabnya....... aku juga bertanya, tiadakah negara2 islam yg mehulurkan bantuan selain bantuan perubatan? kenapa tiada yg mahu tampil kehadapan utk membantu? kenapa pemimpin2 islam hanya mampu utk mengutuk tindakan US tapi tiada tindakan susulan? kenapa? oh, takut negara sendiri kena serang? takut rakyat sendiri teraniaya? apa ingat tuhan nih dah takda ker nak bantu kita? kalau kita tak bantu org, caman org nak bantu kita? camana tuhan nak tolong? setakat mengutuk org, akupun boleh........ tapi mana bantuan ketenteraan? apa guna PBB punya kuasa veto? russia tu, ada ker patut "dia menyesal kerana peperangan yg berlaku, harap tak banyak kematian terjadi.." *dipetik dari TV3* apa guna cakap tapi tak buat? waktu nihla kita akan dapat lihat camana sebenarnya sifat pemimpin2 utama dunia nih bertindak......adakah stakat berkata n tengok atau bertindak...........

aku harap Allah akan memeberi bantuan kepada yg haq..... tunjukkanlah yg haq dan jatuhkanlah yg batil.....amin....... !!!

No comments: