17.11.05

bila aku berbicara...

ibu pernah berkata,
carilah gadis ceria,
yangkn buat kau bahagia,
hingga ke hari tua....yeh yeh...
walu dikau xkaya,
walau tinggal kau dgua,
walau kau xberkereta,
dengan mu tetpa setia.....
tp sayangnya ibu......
bagai manakn ku cari...
gadis pilihanmu
yg digambarknmu td.....??
dunia ini bgaikn kota besi,
konkrit menyeliputi,
ringgit yg mengaburi....
gadis seperti,
ibu yg kucintai
munkin bagai bintang
yg muncul dtgh hari.......
ibu berkata lagi,
klu mencari ister,
carila seperti ibu
agar dlayan manjamu.....
bila kau xterdaya,
bila kau da putus asa,
bila kau xdengar kata,
sia api yg menyala......
tp sygnya ibu bgaimana kn ku cari
gadis pilihanmu yg dgambarkn mu td.....

nih lagu feveret aku skang nih...muhehehe..best best best...simple but penuh ngan makna......dapat cari yg berciri2kn camnih,mmg aku akan jadi manusia yg bahagia....bukan senang oooo nak cari yg sanggup bersama kita ssh n senang...tmbh plak org cam aku nih yg lasak n suka buat ikut suka ati nih.........:)

dlm minggu nih ada 2 berita yg mengejutkn ego aku sebagai anak M'sia.......1st skali pasal perkahwinan sejenis kat borneo kelmarin tu yg siap bleh buat grand2 lagi..... isk isk isk....tensen gak aku bila baca isu camtu...siap ada body guard lagi...nih manala perginya pihak berkuasa sampai senang2 jer tanah m'sia yg berdaulat menjadi kebanggaan aku nih bleh berlaku benda camnih??? siap kecoh lagi....!!! nih dahla menghina barisankepimpinan m'sia ia jugak cam meludha pada agama rasmi negara n agama yg benar nih.....islam.......yg aku plik tu camana benda camnih bleh berlaku.....???

citer 1 lagi aku baca ari nih pasal anak pukul mak sampai mati!!! that makes me really2 mad!!! mmg kurang ajarnya anaknih.....dahla penagih2 camtu mak bapak dia bleh lagi trima,tegur suruh tutp tv dia bleh plak pukul mak dia sampai mati n campak kat cerun bukit..... ya Allah apa yg berlaku dtanah airku ya malik.....kau cucurila rahmat n hidayah pada mereka,pada aku supaya negara ku,umat2 mu hidup ngan aman n damai....amin.......

skang nih m'sia sedang menghadapi keruntuhan akhlak yg agak mengganas ar pada aku sbb terlalu mudah kemasukan anasir2 luar yg bertujuan utk menyuntik racun2 pada iman kita.....nih antara cara org kafir cuba utk menyerongkna akidah kita....wahai sahabat2 semua, bak kata sorang ulama' dr tanah suci yg aku kenal (xigt nama)skang nih akhir zaman,kita buknya berperang ngan org kafir,tp kita kena berperang ngan dri kita utk memerangi org kafir.......

dulu time mula2 org2 eropah cuba menjajah agama islam dtanah melayu,mereka gagal tahu sbb apa?? sbb dulu org dr tanah melayu nih adalah org islam.klu nak kafirkn org melayu bermakna dia bukan melayu n sikap egoisme n banggakn bangsa tu buatkn mereka gagal utk menyebatkn agama mereka ke tanah melayu......pk pk kn.......

so,diorang tukar ar taktik plak guna cara halus ngan ambiknegara kita n then masukkn nilai2 bangsa diorang yg bertentangna ngan agama kita cam sopan santun n sebagainya.....kira cam yg diorang buat kat turki ngan menghantar kamal atartuk ar.....tgk ap jd kat dia sampai bumi xtrimas dia!!!! kamal nih siap suruh translate azan jd dlm bahas turki ngan menukat skali lagu2 dia....ya Allah........

ramai org tahu citer nih,ramai pemimpin2 kafir tahu kisah nih n ramai org2 alim dr gereja2 tahu sbb ia terkenal seluruh dunia ngan ambik masa bertahun2 utk mengebumikn dia....namun tau kenapa masih ada yg masih melawan kuasa tuhan??? semuanya sbb mereka masih blum mendapat hidayah drNya.........

sahabat2 semua,aku menulis bukan bererti amal aku cukup ilmu aku bnyk...aku menulis ngan harapan agar aku dpat menjentik pemikiran kita utk berfikir akan wasiat nabi pada kita........sama2 la pkkan....adiosa... (xbleh nak tulis da sbb learning center nih da nak tutup :)) jaga dri baik2 k :)

2 comments:

Anonymous said...

azkam..best laa lirik lagu tuh..bermakna sungguh hehehe..ermm sape yg nyanyi haa...band mana?

@zk@m said...

la..nih bukan band,nih lagu dr penyanyi,pengarah n pelakon feveret azkam,afdlin shauki!!!! the chief kodoks!!